۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۴۹۷۸۱
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

روزه داری تمرین مبارزه با شهوات نفسانی است

روزه داری تمرین مبارزه با شهوات نفسانی است
امام جمعه زاهدان روزه داری را نوعی تمرین مقابله با خواهش ها و شهوات نفسانی دانست و گفت: رشد در عالم معنویت مبتنی بر رهایی از تعلقات دنیوی و مادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به اهمیت این ماه مبارک در آینه آیات و روایات اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم آیات متعددی را درباره ماه مبارک رمضان نازل کرده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پیش از حلول ماه مبارک رمضان به مردم نسبت به فرارسیدن این ماه عزیز آمادگی می دادند، اظهار داشت: بر اساس روایات ماه رمضان، ماه خداوند تبارک و تعالی بوده و بندگان در این ماه مبارک مورد بخشش و غفران الهی قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه ها برتری دارد؛ بندگان در این ماه مبارک به مهمانی خداوند تبارک و تعالی دعوت شده اند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مراد از «ماه مهمانی خداوند»، مهمانی مادی نیست، ابراز کرد: سفره ای که خداوند متعال در این ماه مبارک پهن کرده است، سفره معنویت است.

وی روزه داری را نوعی تمرین برای مبارزه با نفس و مقابله با خواهش ها و شهوات نفسانی دانست و افزود:  انسان ها برای این که بتوانند در عالم معنویت رشد پیدا کرده و پرواز کنند باید از تعلقات مادی رها شوند و خود را از بند مادیات رها کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  محامی با اشاره به اینکه باید برای استفاده بهینه از فرصت ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کنیم، بیان کرد: در این ماه باید از جهات معنوی رشد داشته باشیم و اخلاق و رفتارمان در بعد از این ماه عزیز نسبت به قبل از آن تغییرات جدی داشته باشد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات