۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۵۲۵۳۳
امام جمعه موقت کاشان:

نماز مهمترین نمونه حق الله است

نماز مهمترین نمونه حق الله است
حجت الاسلام اسلامی تبار پایمال کردن حق نماز را بزرگترین حق الله و عدم رعایت حق الله را یکی از راه‌های جهمنی شدن دانست و گفت: نماز مهمترین نمونه حق الله است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در مراسم شب قدر که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: مراتب بهشت به عدد آیات قرآن است.

وی با اشاره به اینکه بهشت ۶ هزار مرتبه دارد، افزود: اهل قرآن و تلاوت قرآن هنگام ورود به بهشت هر یک آیه‌ای که تلاوت می‌کنند یک درجه در بهشت ارتقا داده می‌شوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه انسان نباید نسبت به خلق خدا بی تفاوت باشد، گفت: مسلمان واقعی کسی است که در مرحله نخست با خدا و در مرحله دوم با خلق خدا ارتباط داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گناهکاران ترک نماز و انفاق و اطعام مساکین را سبب جهنمی شدن خود می‌دانند، افزود: در آیه ۴۴ سوره مدثر می‌فرماید، «وَلَمْ نَکُ نُطْعِمُ الْمِسْکِینَ» ما به فقرا توجهی نداشتیم و مساکین مومن و غیر را اطعام نمی‌دادیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار اسلام و دستورات اسلام را زیبا دانست و با ابراز تأسف از اینکه اسلام را به خوبی به دنیا معرفی نمی‌کنیم، اظهار داشت: اگر معارف اسلام ترویج شود و دنیا با زیبایی‌های اسلام آشنا شود همه مردم دنیا مسلمان خواهند شد.

امام جمعه موقت کاشان اطعام نیازمندان را بهترین خیرات برای اموات دانست و ابراز داشت: تهیه بسته‌های حمایتی در قالب کمک‌های مومنانه مردمی و بسیج و پایگاه‌های بسیج مساجد برای نیازمندان نوعی اطعام نیازمندان است.

وی تهیه اطعام برای نیازمندان جامعه را بهترین نذر و خیرات دانست و گفت: توزیع نذورات خوب است، اما بهترین نذورات اطعام نیازمندان واقعی جامعه است.

حجت الاسلام اسلامی تبار پایمال کردن حق نماز را بزرگترین حق الله و عدم رعایت حق الله را یکی از راه‌های جهمنی شدن انسان دانست و ابراز داشت: نماز مهمترین نمونه حق الله است، چرا که حقوق خدا از همه حقوق بالاتراست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امیرمومنان (ع) به شدت در موضوع حق الله و ارتباط با مردم و نیازمندان و فقرا حساس بودند و رسیدگی می‌کردند، گفت: این درس بزرگی برای ما هم درعرصه عبودیت و نماز و هم در عرصه حق الناس و رسیدگی به فقرا و مساکین و ایتام است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات