۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۵۵۱۹۹
رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان:

دانشگاه‌ها در پی تزکیه و طهارت باطنی جوان‌ها باشند

دانشگاه‌ها در پی تزکیه و طهارت باطنی جوان‌ها باشند
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این فرمایش امام خمینی که دانشگاه منشأ تحولات است، گفت: دانشگاه باید در تزکیه و طهارت باطنی جوان‌ها موفق و ظرفیت علمی جوان‌ها را افزایش دهند.
حجت الاسلام ماشاالله صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به اینکه، قرآن انسان‌ها را برای رسیدن به موفقیت دعوت می‌کند تا حال خوبی داشته باشند، گفت: خداوند در قرآن ایمان به خدا، عمل صالح و انجام واجبات و ترک محرمات را زمینه خوب شدن حال انسان‌ها دانسته است.

وی افزود: فلسفه تمامی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و نظام آموزشی کشور این است که دانشگاه‌ها بتواند جوان‌هایی را تربیت و تحویل جامعه بدهد که رشد اخلاقی و معنوی داشته باشند و ایمان شان کامل‌تر شود و در یک جمله حال جوان‌های ما خوب باشد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این فرمایش امام خمینی (ره) که دانشگاه منشأ تحولات است: گفت: دانشگاه باید بتواند در تزکیه و طهارت باطنی جوان‌ها موفق باشد و ظرفیت علمی جوان‌ها را افزایش دهند.

وی یادآور شد: دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان چهل موضوع فرهنگی را از بیانیه گام دوم انقلاب استخراج تا به عنوان دستور العمل فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید قرار قراردهد.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان ادامه داد: این چهل موضوع فرهنگی استخراج شده از بیانیه گام دوم انقلاب برای بهره برداری از آن به همه دانشگاه‌های استان و منطقه ارسال شده است.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در بخش تولید علم در تمامی زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد، ابراز داشت: برای هر موضوعی که نهاد یا سازمانی فرهنگی به دانشگاه ارائه کند باید یک کتاب داشته باشیم.

به گفته وی سه عنوان کتاب در فرهنگ جهاد و شهادت، دو عنوان کتاب در فرهنگ عاشورا، یک عنوان کتاب در فرهنگ نهج البلاغه و دو عنوان کتاب در بخش نخبگان منطقه از سوی دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تهیه شده است.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه سوره شوری برای دانشگاه‌های منطقه تفسیر شده است، گفت: این تفسیر به عنوان یکی از فعالیت‌های تولیدی و ماندگار دفتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی در قالب کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای آماده چاپ شده است.

وی همچنین از آماده شدن کتاب تکریم ارباب رجوع در اندیشه اسلامی خبرداد و گفت: این کتاب که برای همه بخش‌های اداری و سازمان‌ها و نهاد‌ها نیاز است دو ماه آینده آماده چاپ خواهد شد./۱۳۰۷/ت310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات