۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۵۶۲۰۷
حجت الاسلام حقانی:

فساد در میان برخی مسؤولان ریشه در اشرافی گری وبی توجهی به مبانی اسلامی دارد

فساد در میان برخی مسؤولان ریشه در اشرافی گری وبی توجهی به مبانی اسلامی دارد
استاد حوزه با بیان اینکه عدالت از توسعه اقتصادی مهم تر است، گفت: ریشه فساد در میان مسؤولان، اشرافی گری و عمل نکردن به دستورات اسلامی است.

حجت الاسلام محمد مهدی حقانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی در زمینه تحقق عدالت و مبارزه با فساد گفت: انقلاب اسلامی آرمان هایی را مطرح کرده  که به برخی از آنها رسیده و برخی از آنها هنوز محقق نشده است و در برخی موارد مانند اقتدار ملی و سیاسی، بسیار فراتر از آرمان مورد نظر پیش رفته است.

وی یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی را عدالت و مبارزه با فساد دانست و اظهار داشت: عدالت یک امر ایجابی است که در مقابل آن فساد قرار دارد و در نظام جمهوری اسلامی هرجا فسادی پیش آید، بایستی با آن مقابله شود.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه عدالت باید در تمامی اهداف جمهوری اسلامی و در هر فعالیتی رعایت شود، ابراز کرد: عدالت باید در همه شئون مورد توجه قرار گیرد، به عنوان مثال در فعالیت های اقتصادی که در جمهوری اسلامی دنبال می‌شود، هدف اصلی باید عدالت باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی در باب عدالت و مبارزه با فساد  پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ منتهی فسادهایی که در بین مسؤولان پیش می آید برای مردم قابل تحمل نیست و بایستی به طور جدی با این فسادها مقابله شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نقد مؤثر و موفق چارچوب دارد و هر نقدی مفید نیست؛ یکی از این چارچوب ها این است که نقد یأس آفرینی نکند و نباید طوری نقد کرد که انسان مأیوس از حل مسأله شود؛ در نقد باید نقاط مثبت و منفی با هم دیده شود.

وی افزود: نقد باید دلسوزانه باشد؛ منتقدان بایستی شرایط را بسنجند و درست و بجا نقد کنند؛ در باب مسائلی که اخیرا در قوه قضائیه پیش آمده باید گفت این یک نکته منفی است، اما نکته مثبت آن این است که جمهوری اسلامی  تا جایی پیش رفته که توانسته تا این حد از قدرت سیاسی نفوذ کند، بالأخره جمهوری اسلامی می‌تواند برخورد کند و برخورد می‌کند.

حجت الاسلام حقانی گفت: در جایی که به احکام اسلامی پایبند بودیم نظام اسلامی درخشیده است؛ ما در باب دفاع و امنیت امروز سربلند هستیم؛ چون به حکم اسلام (واعدو لهم مااستطعتم من قوه) عمل شده و سلطه کفار بر مسلمانان پذیرفته نشده است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: چون در باب عدالت به دستورات اسلام عمل نشده است ما دچار مشکل هستیم، اسلام توصیه دارد که مسؤولان نظام اسلامی باید زاهد باشند و زندگیشان در حد مردم باشد؛ ریشه فساد در میان مسؤولان، اشرافی گری و عمل نکردن به دستورات اسلامی است.

وی بیان کرد: عدالت از توسعه اقتصادی مهم تر است؛ همان گونه که  رهبری فرمودند توسعه اقتصادی هدف ما نیست وهدف اصلی ما عدالت است؛ پس اگر ما روی احکام اسلامی ایستادگی کنیم، همه مشکلات حل می شود؛ دلیل این ادعا هم این است که هر کجا به دستورات اسلام عمل کردیم، موفق شدیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
آقای شما با این کل کل سیاسییتان پدر مردم را در اوردید اخه مگه وکیل وسی بزار برای آنکسی که نامه نوشته خودش جواب بده ..
0
0