۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۱۹۳

ابراز خرسندی مفتی اعظم عمان از اقامه اذان در مسجد ایاصوفیه استانبول

ابراز خرسندی مفتی اعظم عمان از اقامه اذان در مسجد ایاصوفیه استانبول
مفتی اعظم عمان ضمن استقبال از تبدیل ایاصوفیه به مسجدی برای مسلمانان گفت: این مکان مقدس بار دیگر به خانه خدا تبدیل شد و از این پس صدای اذان از آن شنیده می شود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان با ابراز خرسندی از مسجد شدن دوباره «ایاصوفیه» آن را به مسلمانان تبریک گفت و اقدام رییس جمهور ترکیه را شجاعانه خواند.

به نوشته رایزن فرهنگی ایران در عمان، وی گفت: این اقدام را به امت اسلامی، ملت و رییس جمهور ترکیه تبریک می گویم، زیرا ایاصوفیه را بار دیگر به مسجد، خانه خدا تبدیل کردند و از این پس بار دیگر از این مسجد صدای اذان شنیده می شود.

شیخ احمد بن حمد الخلیلی تصریح کرد: این اقدام، گام موفقی برای مردم مسلمان و قهرمان ترکیه بود که توطئه هیچ گروهی آنان را دلسرد نکرد و پا بر جای «محمد فاتح» گذاشتند. عثمانی ها در آن زمان این مکان را به مکان عبادت و برگزاری آیین های مذهبی تبدیل کرده بودند و بار دیگر این اتفاق تاریخی برای مسجد ایا صوفیه افتاد.

مفتی اعظم عمان اظهار کرد: به مردم ترکیه بار دیگر تبریک می گویم که با این موفقیت توانستند جلوی هتک حرمت به این مکان را بگیرند و این اقدام، گام شجاعانه رییس جمهور ترکیه بوده است.

ارسال نظرات