۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۵۸۳۵۶
حجت الاسلام غفاری خبر داد؛

تحصیل بیش از ۳۰۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران مازندران

تحصیل بیش از ۳۰۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران مازندران
مدیر حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۲۲ مدرسه علمیه خواهران با بیش از شش هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در سطح استان خبر داد.
حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از فعالیت ۲۲ مدرسه علمیه خواهران با بیش از شش هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در سطح استان خبر داد.
 
وی با بیان این که از ابتدای آغاز به کار مدیریت حوزه علمیه خواهران در مازندران تا به امروز، تعداد مدارس علمیه خواهران در سطح مازندران دو برابر شده است، افزود: مسائل کمی و کیفی در سطح حوزه علمیه خواهران استان به صورت یکسان رشد کرده است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر چهار سطح علمی در حوزه علمیه خواهران استان فعال است، بیان داشت: طلاب خواهر علاقه‌مند هم اکنون در حال تحصیل در این سطوح علمی هستند.
 
حجت الاسلام غفاری با بیان این که از شش هزار طلبه حوزه علمیه خواهران مازندران، تاکنون سه هزار طلبه فارغ التحصیل شده اند، تصریح کرد: از توان و تخصص این طلاب متخصص فارغ التحصیل در عرصه‌های مختلف تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و علمی استفاده می‌شود.
 
وی، فارغ التحصیلان حوزوی را ظرفیت بسیار ارزشمندی در جهت پر کردن خلأ‌های فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود چنین پتانسیل بالایی در سطح حوزه علمیه خواهران، سایر مراکز علمی، فرهنگی و تبلیغی باید بیش از پیش از ظرفیت این متخصصان دینی بهره‌مند شوند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و پاسخگویی به سؤالات این بخش مهم جامعه نیازمند متخصصان این حوزه است، بیان داشت: اما متأسفانه آن طور که باید از ظرفیت و توان علمی و تبلیغی فارغ التحصیلان حوزوی در این بخش استفاده نمی‌شود.
 
حجت الاسلام غفاری، حوزه علمیه خواهران را یک اتاق فکر بسیار قوی با پشتوانه مناسب علمی و تبلیغی در جهت رفع بسیاری از نیاز‌های نهاد‌های علمی، تبلیغی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری گسترده دشمن در جهت ترویج اننحرافات اخلاقی در میان زنان جامعه اسلامی، به همین دلیل بهره مندی از ظرفی بالای حوزه علمیه خواهران در جهت خنثی سازی توطئه دشمنان ضروری است.
 
وی با اشاره به این که نظام اسلامی شبانه روزی در معرض هجمه‌های گسترده معنادان قرار دارد که همه توان و سرمایه خود را در جهت ضربه زدن به دین و اعتقادات مذهبی مردم به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حمایت و تقویت از مراکز حوزوی به عنوان پرچم داران نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است.
 
استاد حوزه علمیه، حفظ و پاسداری از انقلاب و آرمان‌های نظام را یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: حوزه در کنار عمل به وظایف علمی و تبلیغی خود، همواره پشتیبان مطمئن و بصیر نظام اسلامی خواهد بود./950/ت310/ب1
ارسال نظرات