۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۵۸۶۱۹
حجت الاسلام غفاری خبر داد؛

ساماندهی هزار و ۹۱۹ پژوهشگر طلبه خواهر در مازندران

ساماندهی هزار و ۹۱۹ پژوهشگر طلبه خواهر در مازندران
حجت الاسلام غفاری از ساماندهی هزار و ۹۱۹ پژوهشگر خواهر در سطح استان خبر داد و گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی استان بیشتر بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر سابق حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در مراسم تودیع خود با اشاره به فعالیت 14 ساله خود در این جایگاه گفت: امروز تنها راه نجات جامعه ما تقویت حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که در سال 86، مازندران تنها دارای 11 مدرسه علمیه خواهران بود، ادامه داد: به برکت تلاش های صورت گرفته در حال حاضر 22 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مختلف استان مشغول فعالیت علمی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به تحصیل بیش از هزار طلبه خواهر سال 86 در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از شش هزار طلبه در خواهر در مدارس علمیه مشغول تحصیل و فعالیت های علمی هستند.

حجت الاسلام غفاری همچنین با بیان این که در حال حاضر این طلاب در مقاطع دو، سه و چهار مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: همه این پیشرفت های صورت گرفته مرهون تلاش های جمعی مسؤولان، مدیران و اساتید مدارس علمیه و همچنین حمایت علمای استان است.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت عمرانی حوزه علمیه خواهران استان اشاره کرد و با بیان این که در ابتدای فعالیت حوزه علمیه خواهران استان در سال 86، نه هزار مترمربع زمین و عرصه در اختیار مدارس علمیه بود، افزود: اما با گذشت چهارده سال این رقم به بیش از چهل هزار مترمربع رسیده است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران مازندران، همچنین میزان ابنیه و مکان مدارس علمیه استان را در حال حاضر 36هزار و 466 متر مربع عنوان کرد و گفت: این رقم در سال 86، تنها نه هزار و 721 مترمربع بود که در طول این سال ها 275 درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود از فعالیت 314 استاد حکم دار در سطح حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر هیچ استاد بدون حکمی در مدارس علمیه خواهران استان نداریم.

وی همچنین به تشکیل نخستین شورای علمی پژوهشی کشور در حوزه علمیه خواهران مازندران اشاره کرد و گفت: تشکیل این شورا برکات و نتایج بسیار مناسبی در حوزه فعالیت های پژوهشی داشته است.

استاد حوزه علمیه از ساماندهی هزار و 919 پژوهشگر خواهر در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ارزشمند در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی سطح استان بیشتر بهره گرفته شود.

حجت الاسلام غفاری همچنین به فعالیت 200 طلبه حوزه علمیه خواهران به عنوان مربی طرح امین در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: علاوه بر این هزار مبلغ خواهر به عنوان امام جماعت نیز در سطح مدارس آموزش و پرورش فعالیت دارند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات