۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۰۳۶
با سخنرانی آیت الله مقتدایی:

هشتمین اجلاس سالانه مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ هشتمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهر سراسر کشور صبح امروز با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در قم آغاز به کار کرد.
آيت الله مقتدايي، مدير حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در هشتمین اجلاس سالانه مدیران مدارس علمیه با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور رشد بالایی داشته است، گفت: اگر اکنون حوزه علمیه خواهران با دو سال قبل مقایسه شود، می‌توان گفت که این رشد دو برابر شده است.

وی افزود: شکوفایی و پویایی که در حوزه‌های علمیه خواهران پیدا شده، سبب استقبال بیشتر خواهران برای شرکت در این حوزه‌ها است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: بیش از سی هزار نفر دانش‌پژوه خواهر جذب حوزه‌های علمیه شده‌اند که اگر مدیریتی صحیح و عالمانه در این حوزه‌ها اعمال شود در آینده نزدیک یک گروه کثیری از خواهران فاضل و عالم خواهیم داشت كه توسط آنان نیاز امروز کشور برآورده می‌شود.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به استقبال مراکز مختلف از تدریس خواهران طلبه، تصریح کرد: اگر یک فاضله‌ای که در حوزه تدریس کرده و مدرک حوزوی گرفته وارد دانشگاه شود و به تدریس بپردازد، برکات وجود وی در آنجا به مراتب بیش‌ از حضور یک برادر طلبه در آن مرکز است.

وی خاطرنشان کرد: حضور یک خواهر عالمه محجبه و تهذیب شده برای دانشجویان دارای علم، اخلاق، حجاب و ارزش‌های اسلامی است و به عنوان الگو در یک دانشگاه به حساب می‌آید.

در ادامه این اجلاس، دکتر داوود ساجدی، رییس دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه خواهران و دبیر برگزاری اجلاس با اشاره به شرایط اجتماعی و سیاسی پس از انتخابات آن را محور اصلی برگزاری اجلاس معرفی کرد و گفت: برای شناسایی بهتر ابهامات و انجام وظایف اصلی در شرایط فعلی کشور، محور اجلاس بر این موضوع اختصاص یافته است.

وی افزود: ناکامی کفر بین‌الملل و استکبار جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی و ناتوانی در شکست جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای انقلاب از طریق جنگ‌های هشت ساله و حرکت‌های تند نظامی و توطئه‌های داخلی سبب خشم دشمنان انقلاب شده است.

رییس دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: دشمنان انقلاب برای جبران این عقب‌ماندگی برنامه‌‌های جدیدی در ارتباط با ایجاد فتنه و درگیر کردن جمهوری اسلامی با شکل‌های جدیدی از مشکلات را طرح‌ریزی کرده‌اند.

دکتر ساجدی اضافه کرد: اقداماتی که از طرف استکبار با همکاری عوامل داخلی شکل گرفت فضای کشور را غبارآلود کرد و نوعی ابهام در کشور گسترش یافت که این ابهام سبب ایجاد خسارت به انقلاب در داخل و خارج از کشور شد.

گفتنی است، هشتمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، صبح امروز 29 مهرماه و از ساعت 8 صبح در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار و تا ساعت 18 فردا ادامه دارد./پ 202
ارسال نظرات