۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۱۸۹۶
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

تقویت فعالیت های قرآنی حوزه علمیه مازندران در سال تحصیلی جدید

تقویت فعالیت های قرآنی حوزه علمیه مازندران در سال تحصیلی جدید
مازندران - نشست مشترک مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه با مدیر حوزه علمیه مازندران به منظور تقویت برنامه های تهذیبی در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری نشست مشترک با مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه به منظور تقویت برنامه های تهذیبی حوزه علمیه استان در آستانه سال جدید خبر داد.

وی، برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح شمیم معرفت، تلاوت نور و محفل انس با قرآن را از جمله مباحث شده در نشست امروز با مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: این طرح های قرآنی از سال تحصیلی جدید با مشارکت طلاب مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، مسابقه بزرگ تفسیر قرآن کریم به سبک و شیوه استاد قرائتی را از جمله طرح های قرآنی قابل اجرا در سال تحصیلی پیش روی اعلام کرد و گفت: در این طرح تفسیر جزء 29 و 30 ویژه طلاب، تفسیر سوره مبارکه نور ویژه خانواده طلاب و همچنین تفسیر سوره مبارکه لقمان ویژه فرزندان زیر پانزده سال مورد توجه است.

حجت الاسللام طبرسی، زمان ثبت نام به منظور شرکت در این مسابقه را تا پانزدهم شهریور ماه اعلام کرد و افزود: این مسابقه به صورت مجازی، سی و یکم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین به طرح قرآنی شمیم نور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح اساتید حوزه باید پیش از آغاز تدریس یک آیه قرآن و همچنین یک حدیث را برای طلاب قرائت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه ویژه سال تحصیلی آینده حوزه اشاره کرد و گفت: براساس سفارش ائمه معصومین(ع) مبنی بر حفظ قرآن کریم و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قران کریم این آزمون سالانه در میان طلاب حوزه های علمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام طبرسی، ارتقاء شهریه و معرفی به نهادهای حوزوی، آموزشی و تبلیغی را از جمله مهم ترین مزایای شرکت در این طرح قرآنی عنوان کرد.

وی با بیان این که علاقه مندان شرکت در این آزمون می توانند پنجم تا پانزدهم شهریور ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه های علمیه در این طرح ثبت نام کنند، افزود: این آزمون از هجدهم تا بیست و یکم شهریور ماه در استان برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح مدرسه قرآنی در نکا همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدرسه با مجوز رسمی از حوزه علمیه با هدف تربیت طلاب حافظ قرآن کریم آغاز به کار خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا همزمان باید ضمن فراگیری دروس حوزوی، در حفظ جزء و کل قرآن نیز مشارکت جدی داشته باشند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات