۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۶۱۹۶۰

سخنرانی‌های آیت‌الله محمد شجاعی در کتاب چراغ هدایت

سخنرانی‌های آیت‌الله محمد شجاعی در کتاب چراغ هدایت
«چراغ هدایت» مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله محمد شجاعی درخصوص امام حسین(ع) و نهضت ماندگار و جاودان عاشورا است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «چراغ هدایت» مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله محمد شجاعی درخصوص امام حسین(ع) و نهضت ماندگار و جاودان عاشورا است.

این مجموعه در حقیقت متن بازنویسی‌شده و تدوین‌یافته از سخنرانی‌های آیت‌الله محمد شجاعی است که به بررسی و بیان دلایل و درس‌های قیام امام حسین(ع)، تاثیرگذاری شخصیت‌های عاشورایی و حماسه‌سازان این قیام می‌پردازد.

کتاب «چراغ هدایت» در هفت فصل به نگارش درآمده است. فصل اول با عنوان حسین(ع) بندۀ بی‌مانند خدا با فرازی از زیارت مطلقه امام حسین(ع) شروع می‌شود و آیت‌الله محمد شجاعی با ترجمه این زیارت گوشه‌ای از راه بندگی امام حسین(ع) را بیان می‌کند.

در فصل دوم خواننده با ثواب گریه برای امام حسین(ع) آشنا می‌شود که در بیان آن احادیث و روایات زیادی نیز از سوی آیت‌الله شجاعی بیان می‌شود. اما فصل سوم در راستای فصل قبل ثواب زیارت امام حسین(ع) را بیان می‌کند و از اجر و پاداشی که خداوند بر این زیارت قرار داده است سخن به میان می‌آورد.

فصل چهارم مکارم اخلاقی و فضائل وجودی حضرت امام حسین(ع) را از منظر احادیث و روایات مورد بررسی قرار می‌دهد و فصل پنجم با عنوان خون سیدالشهداء و اشتداد غضب الهی، قیام سیدالشهدا(ع) را برای خوانندگان بازگو می‌کند.

دو فصل آخر با نام‌های هل من ناصر ینصرنی و قیام مختار ثقفی به زوایای مختلف قیام امام حسین(ع) و حوادث بعد از آن که مربوط به قیام مختار ثقفی است می‌پردازد. در صفحات پایانی کتاب هم آیت‌الله محمد شجاعی تذکراتی درباره محرم و حضور در مجالس پربرکت این ماه را با منابع و ماخذ مختلف بیان کرده است./826/د102/ق

ارسال نظرات