۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۶۲۰۷۶
در اعتراض به ورود بی ضابطه مسافران به مازندران صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی هیأت های مذهبی در برابر فرمانداری بابلسر

تجمع اعتراضی هیأت های مذهبی در برابر فرمانداری بابلسر
مازندران - جمعی از اعضای هیأت های مذهبی بابلسر در اعتراض به ورود بی ضابطه و بدون کنترل مسافران و گردشگران به استان در برابر فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، جمعی از اعضای هیأت های مذهبی بابلسر در اعتراض به ورود بی ضابطه و بدون کنترل مسافران و گردشگران به استان در برابر فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، دلیل این تجمع اعتراض به عدم جلوگیری از ورود گسترده مسافران به سواحل مازندران به ویژه بابلسر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی عنوان شده است.

این گزارش می افزاید: تجمع کنندگان ضمن انتقاد از عدم تدبیر مسؤولان در ایام تعطیلات خواستار پاسخگویی شفاف مدیران شهری و استانی در این خصوص شدند.

مقداد علیپور، یکی از اعضای هیأت های مذهبی بابلسر در این تجمع اعتراضی با اشاره به حضور گسترده مسافران در شهر بابلسر از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سواحل و مناطق گردشگری این شهرستان به شدت انتقاد کرد.

وی با طرح این سؤال که مسؤولان چه تدبیری برای حفظ سلامت مردم انجام دادند، افزود: در جلسات متعددی در این خصوص مطالبی مطرح شد اما متأسفانه نتیجه این شد که در روزهای عزای حسینی شاهد حضور این حجم از مسافر در سواحل هستیم.

این فعال مذهبی با بیان این که مسؤولان در جلسات نگران اقتصاد پلاژ داران این شهرستان بودند، گفت: نکته جالب این است که همه مسافران حاضر در این شهرستان با برپا کردن چادر در سواحل مشغول خوش گذرانی هستند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به مسؤولان گفت: آیا این حجم از مسافر که وارد یک شهر می شوند عامل شیوع ویروس کرونا نیستند اما عزاداری هیأتی ها عامل تشدید ویروس کرونا می شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، نماینده ولی فقیه در استان، بسیاری از ائمه جمعه مازندران؛ نیروهای مذهبی و خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم متدین استان نیز طی روزهای اخیر از عدم برنامه ریزی مسؤولان در جلوگیری از ورود مسافر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به استان به شدت انتقاد کردند.

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از عدم مدیریت سفر در تعطیلات محرم

نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز گلایه از عدم مدیریت درست در ورود سیل خروشان مسافر به استان گفت: در تعطیلات پیش رو باید طوری عمل می‌شد تا مانند تعطیلات عید نوروز با برپایی ایست بازرسی جلوی ورود افراد به استان گرفته شود.

امام جمعه نوشهر:

مسؤولان به حرف ما گوش نمی دهند

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، امام جمعه نوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران ضمن انتقاد از وضعیت اسف بار عفاف و حجاب در ایام ماه محرم در شهرهای ساحلی استان، گفت: متأسفانه آقایان مسؤول به حرف ما گوش نمی دهند و دیدن این وضعیت شرم آور است.

وی، ورود حجم گسترده ای از مسافران در شرایط قرمز کرونایی به استان را بازی با جان مردم این منطقه دانست و افزود: متأسفانه آقایان نه تنها جلوی ورود مسافر را نمی گیرند بلکه حتی جاده را نیز برای ورود راحت تر آنها یک طرفه می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حرف و عمل مسؤولان با هم در تضاد است

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز از ورود گسترده مسافران به استان طی روزهای اخیر به شدت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در حالی با عزاداری هیأت های مذهبی مخالفت می شود، اما در برابر این حجم از مسافر به استان سکوت می کنند.

وی با بیان این که حرف و عمل مسؤولان با هم در تضاد است، افزود: در حالی مسؤولان به مردم توصیه می کنند که به سفر نروند، اما بسترهای لازم را برای مسافرت های غیر ضرور مردم فراهم می کنند.

امام جمعه بایلسر:

جلوگیری از مسافرت ها مطالبه به حق و جدی مردم مازندران است

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از بی تدبیری مسؤولان در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی انتقاد کرد و گفت: جلوگیری از مسافرت در این روزهای قرمز کرونایی مطالبه به حق و جدی مردم مازندران بوده است.

وی با بیان این که به طور حتم ورود این حجم مسافر به استان، موجب افزایش آمار بیماران کرونایی در مازندران خواهد شد، افزود: مسؤولان پایتخت نشین باید پاسخگوی این بی تدبیری ها باشند.

گفتنی است، علیرغم توصیه های بسیار علما، روحانیان، ائمه جمعه و بسیاری مسؤولان استانی و تأکید مسؤولان بهداشت و درمان نسبت به پرهیز جدی از مسافرت به مازندران در این ایام، اما ستاد ملی مقابله با کرونا با عدم تعطیلی سواحل و همچنین جلوگیری از ورود مسافر در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی به مازندران مخالفت کرده است./950/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
با سلام
باید برخورد جدی توسط نیروی انتظامی و بسیج مردمی انجام گردد
0
0