۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۲۵۵۱
حجت الاسلام الهی منش:

هدف از خلقت انسان عبودیت است

هدف از خلقت انسان عبودیت است
تهران - حجت الاسلام الهی منش رسیدن به معرفت الله را یکی از اهداف خلقت انسان بیان کرد و گفت: هدف از خلقت عبودیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا الهی منش رییس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم، پیش از ظهر امروز در دومین سلسله جلسات «اخلاق حرفه ای» که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه اساتید و کادر مدرسه علمیه حضرت ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، گفت: انسان باید بداند هدف آفرینش هستی به ویژه انسان چیست؟

وی با بیان اینکه خداوند متعال عالم هستی را هدفمند خلق کرد، ادامه داد: قرآن کریم می فرماید خداوند این جهان را لغو و بیهوده خلق نکرده است؛ خداوند متعال هر چه در زمین و آسمان قرار دارد را مسخر انسان قرار داد.

حجت الاسلام الهی منش با بیان اینکه همه مخلوقات در راستای کمال مادی و معنوی انسان خلق شدند، اظهار داشت: یکی از اهداف در خلقت انسان عبودیت است؛ قرآن کریم هدف دوم را مشمول رحمت الهی قرار گرفتن بیان می کند تا از این طریق انسان ها به وحدت برسند.

رییس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم ادامه داد: نفس اگر به حال خودش رها شود انسان را به شدت بسوی بدی ها فرا می خواند و کسانی از وسوسه نفس در امان هستند که مشمول رحمت الهی قرار گیرند، طبق صریح روایات؛ کسی وارد بهشت نمی شود مگر با رحمت الهی.

وی با بیان اینکه انسان هیچ عمل خیری را نمی تواند انجام دهد مگر اینکه ابتدا رحمت الهی بر او نازل شود، گفت: انسان هیچ گاه از شر نفس اماره و وسوسه شیطان در امان نخواهد بود مگر اینکه مشمول رحمت الهی شود؛ بنابراین انسان با رحمت الهی کمال و ترقی وجودی پیدا می کند.

حجت الاسلام الهی منش با اشاره به اینکه ظلم عمر انسان را کوتاه می کند، ابراز کرد: اگر کسی خواست عمر طولانی داشته باشد باید در معرض رحمت الهی قرار گیرد.

رییس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم هدف سوم خلقت انسان را رسیدن به معرفت الله بیان و عنوان کرد: اینکه انسان بداند قدرت و علم خداوند بر هر چیزی احاطه دارد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات