۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۲۵۶۲

واقف نیک‌اندیش طبسی منزل مسکونی خود را وقت حوزه علمیه کرد

واقف نیک‌اندیش طبسی منزل مسکونی خود را وقت حوزه علمیه کرد
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام محمدی گفت: یک واقف نیک‌اندیش طبسی منزل مسکونی خود به مساحت ۳۶۰ مترمربع را وقف مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، از وقف یک باب منزل مسکونی به نیت مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس خبر داد و افزود: خیر و واقف نیک‌اندیش طبسی یک باب منزل مسکونی خود به مساحت 360 مترمربع را در راستای امور آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و رفاهی طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان طبس وقف کرد.

وی افزود: این منزل مسکونی به مساحت 360 مترمربع واقع در شهرک ولی‌عصر (عج) شهرستان طبس، به ارزش 400 میلیون تومان، توسط واقف خیراندیش جناب آقای جنتیان مقدم طبسی وقف شد.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: نیت واقف، صرف این موقوفه در امورات فرهنگی، رفاهی و آموزشی طلاب، با صلاحدید مدیر وقت مدرسه علمیه طبس است.

گفتنی است، در طبس مدرسه علمیه برادران از سابق دایر بود، به‌گونه‌ای که درگذشته به نام «مدرسه دو منار» و از شاهکارهای قرن پنجم هجری ایران و از نادرترین آثار دوره سلجوقی بوده و یکی از آثار منحصربه‌فرد از معماری ایران به شمار می‌آمده است.

علت نام‌گذاری این مکان به مدرسه دو منار به خاطر وجود دو عدد مناره در سر در ورودی این مدرسه بود که ارتفاع این مناره‌ها از زمین حدود 18 متر و کاملاً جنبان بوده‌اند.

این بنا در زلزله 25 شهریور سال 1357 در طبس به‌کلی ویران شد و با تغییر نام به مدرسه علمیه امام صادق (ع) در سال 1364 توسط اداره اوقاف و امور خیریه طبس ساخته شد.

تاکنون در حوزه علمیه طبس علما و دانشمندان بسیاری تلمذ کرده و به مدارج علمی بالایی رسیدند و تدریس داشته‌اند.

شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران ازنظر مساحت یاد می‌شود و شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات