۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۶۲۵۸۸
معاون آموزش حوزه علمیه همدان:

طلبه در تراز انقلاب اسلامی نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت نیست

طلبه در تراز انقلاب اسلامی نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت نیست
کرمانشاه - حجت الاسلام فراهانی گفت: ویژگی های حوزه انقلابی این است که نسبت به آرمان های انقلاب و رهبری، بی تفاوت نبوده و نسبت به مسائل روز جامعه فعالانه عمل کند.

حجت الاسلام محمد فراهانی؛ معاون آموزش حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ابراز کرد: طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید از لحاظ علم و اخلاق در سطح عالی قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت قرار داشتن طلبه در سطح بالای علمی برای تاثیرگذاری بیشتر، بیان داشت: طلبه در صورتی می تواند در تراز انقلاب اسلامی باشد که اولا از نظر علمی خودش را مسلح کرده باشد و در حد امکان بتواند پاسخگوی مسائل باشد و در همین زمینه نسبت به آرمانهای انقلاب و امام و رهبری، اطلاعات و شناخت های لازم را کسب کند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان ضمن تاکید بر داشتن اخلاق نیکو در طلاب، اظهار کرد: طلبه در تراز انقلاب اسلامی از جهت اخلاق و تهذیب نفس، باید خودساخته باشد، زیرا طلبه غیر خود ساخته ولو از نظر علمی هم توانمند، نمی تواند مثمرثمر عمل کند.

وی در ادامه با تاکید بر ارتباط موثر با افراد جامعه توسط طلاب، تصریح کرد: طلاب انقلابی باید با این دو بازو(علم و اخلاق)، معارف و علوم دینی را به جامعه منتقل کنند و همچنین ویژگی دیگر طلاب در تراز انقلاب اسلامی این است که نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت نباشند.

فعال بودن حوزه های علمیه در مسائل روز جامعه

این استاد حوزه در بخش دیگری از گفتگو به خصوصیات حوزه علمیه انقلابی پرداخت و تشریح کرد: ویژگی های حوزه انقلابی این است که نسبت به آرمان های انقلاب، امام و رهبری بی تفاوت نبوده و نسبت به مسائل روز جامعه فعالانه عمل کند نه به صورت منفعلانه.

وی در ادامه با تاکید بر نقش بی بدیل اساتید حوزه در زمینه فعالیت در بطن جامعه، گفت: در این زمینه نقش اساتید می تواند خیلی پررنگ باشد و هم در مقام تبیین و توضیح آرمان ها و هم از نظر ورود عملی در مسائل روز انقلاب و روشنگری برای جامعه، می توانند ورود کنند.

حجت الاسلام فراهانی ضمن تاکید بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه و حرکت در مسیر مطالبات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اگر حوزه های علمیه از آرمان های انقلاب فاصله بگیرند، بنابر حدیت «الناس علی دین ملوکهم» به تبع، مردم نیز که در بسیاری از مسائل از حوزه ها و علما خط می گیرند، از انقلاب و آرمان های آن فاصله خواهند گرفت و در نتیجه در موقعیت های حساس حضور مردم کم رنگ شده و خدای ناکرده انقلاب اسلامی به خطر خواهد افتاد./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات