۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۶۳۱۰۸

نمازگزاران پاکستانی خواستار حرکت جهانی علیه اسلام‌ هراسی شدند

نمازگزاران پاکستانی خواستار حرکت جهانی علیه اسلام‌ هراسی شدند
نمازگزاران پاکستانی طی تظاهرات علیه اقدام موهن مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه بر حرکت جهانی حاکمان مسلمان برای مقابله با توطئه اسلام‌هراسی تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، تظاهراتی علیه موج جدید تحرکات ضداسلامی در جامعه اروپا به ویژه بی‌حرمتی اخیر نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) امروز پس از اقامه نماز جمعه در شهر شهر «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان برگزار شد.

صدها نفر از فعالان سیاسی، مذهبی و مدنی به ویژه مسئولان حزب مجلس وحدت مسلمین و سازمان دانشجویان امامیه پس از اقامه نماز جمعه علیه اقدام موهن شارلی‌ابدو دست به تظاهرات زده و سکوت حاکمان غربی در قبال اسلام‌هراسی و خشونت علیه جامعه مسلمانان را به شدت محکوم کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات امروز با عنوان «حرمت رسول (ص) و اتحاد امت» خواستار واکنش موثر جهان اسلام به ویژه حاکمان پرنفوذ مسلمان علیه توطئه ننگین غرب برای ضربه زدن به انسجام اسلامی و اهانت به مقدسات و عقاید مسلمین شدند.

فعالان پاکستانی از دولت کشورشان خواستند تا مواضع محکمی علیه اسلام‌هراسی در غرب اتخاذ کرده و با طرح این موضوع در مجامع بین المللی حاکمان کشورهی اروپایی را پاسخگو کنند.

آنان تحرکات ضداسلامی و توطئه علیه وحدت در مناطق مختلف جهان را بخشی از طرح‌های شیطانی آمریکایی صهیونیستی توصیف کرده و هدف آن را انحراف توجه افکار عمومی جهان از سایر چالش‌های فعلی در منطقه مانند تهاجم به یمن و دخالت قدرت‌های استکباری در کشورهای اسلامی دانستند.

معترضان همچنین سکوت برخی از حاکمان به اصطلاح مسلمان در خاورمیانه برابر اقدامات موهن در کشورهای غربی را نیز سرزنش کردند.

نمازگزاران پاکستانی خواستار حرکت جهانی علیه اسلام‌ هراسی شدند

هفته گذشته وزیر امورخارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی جدی نسبت به افزایش اسلام هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: باید در سطح جهانی و در مجمع مشترک گردهم آمده و علل این اقدامات را بررسی کنیم و بسنجیم که چگونه می‌توان جلوی عاملان تحریک احساسات مردم را گرفت.

پیش‌تر وزارت امور خارجه پاکستان اقدام ننگین مجله فکاهی شارلی ابدو در فرانسه برای انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را قویاً محکوم کرده بود.

وزیرامور حقوق بشر پاکستان امروز در حساب کاربری خود در توییتر با انتقاد از رویکرد دوگانه دولت‌های اروپایی در قبال جامعه مسلمانان در این کشورها، گفت: اسلام‌هراسی در اروپا به بهانه‌های مختلف افزایش یافته است.

شارلی ابدو مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی با محتوای به شدت ضدمذهبی است که در سال‌های 2012 و 2015 کاریکاتورهایی اهانت آمیزی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد و موجب اعتراض و برپایی تظاهرات مسلمانان در کشورهای اسلامی علیه این اقدام موهن شد.

مسلمانان پاکستانی هفته‌های اخیر نیز در شهرهای مختلف این کشور در محکومیت اقدام توهین آمیز شارلی ابدو تظاهرات کردند./988/د101/ف

ارسال نظرات