۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۴۰۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

بانوان در دفاع مقدس از نقش اهل‌بیت در کربلا الگوبرداری کردند

بانوان در دفاع مقدس از نقش اهل‌بیت در کربلا الگوبرداری کردند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: نقش بانوان در دفاع مقدس، الگوبرداری از نقش‌آفرینی اهل‌بیت سیدالشهدا(ع) بعد از سفر کربلا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان آشخانه، ضمن تسلیت ایام اسارت آل الله و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: نقش بانوان در دفاع مقدس، الگوبرداری از نقش‌آفرینی اهل‌بیت سیدالشهدا (ع) بعد از سفر کربلا است.

وی با اشاره به اینکه در وصیت‌نامه‌های شهدا به مادران و پدران خود، توصیه به صبر و الگو گرفتن از زینب کبری (س) و استقامت در برابر دشمن دیده شده است، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که می‌توانند تعریف زن و حضور آن‌ها در ساحت‌های مختلف رشد و تهذیب خویش، حفظ خانه سالم و خانواده‌ای متعادل، ولایت اجتماعی، امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی را جهانی کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با ذکر نمونه‌هایی از استقامت بانوان و نقش‌آفرینی آن‌ها در انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: سبک تربیتی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، به‌عنوان انسان‌های آزاده و جوانمرد در دنیا، امروز قوت قلب جوانان انقلابی کشورهای دیگر و کتاب زندگینامه آن‌ها، به‌صورت گسترده مورد استقبال قرار گرفته است.

وی به شهدای زن ازجمله شهیده سرافراز ناهید فاتحی کرجو که سمیه کردستان لقب گرفته است اشاره و اظهار کرد: بانوان طلبه در جامعه کنونی و با سرمایه دستاوردهای چهل ساله بعد از انقلاب که زن ایرانی را به‌عنوان عنصری مؤثر در خانه، اجتماع و در عرصه جهانی معرفی کرده است باید تأثیرگذاری بین‌المللی داشته باشند و به‌عنوان زن موفق، مؤثر و مجاهد در عرصه جهانی بدرخشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی به محتوای سراسر معرفت و بصیرت و توکل خطبه حضرت زینب (س) در مجلس یزید در شهر شام، اشاره کرد و گفت: باید انسان به لحاظ اعتقادی و معرفتی و انس با ارزش‌های الهی در سطحی بالا باشد تا در بحرانی همانند مصائب سنگین شهر شام و حوادث دهشتناک مجلس یزید بتواند با مهندسی معکوس دشمن به ظاهر پیروز را به یک شکست مفتضحانه بکشاند تا شخصیتی متکبر و سنگدلی همچون یزید، از به گردن گرفتن گناه قتل امام حسین (ع) طفره برود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ثبات قدم زینب‌کبری (س) و استواری اندیشه‌ای این بزرگ پیغامبر کربلا، به او این قوت را می‌دهد که یزید پلید را مورد عتاب قرار دهد و بفرماید «إِنِّی لَأَسْتَصْغِرُ قَدْرَک وَ أَسْتَعْظِمُ تَقْرِیعَک وَ أَسْتَکثِرُ تَوْبِیخَک... همواره قدر تو را ناچیز دانسته فاجعه‌ات را بزرگ و نکوهشت را بزرگ می‌شمرم».

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امروز در مقابل ناملایمات روزگار که بعضاً جامعه جوان ما را به سمت دوری از ارزش‌ها می‌برد باید منطق زینبی ترویج شود و دختران و بانوان جامعه ما با این اسلوب‌های اعتقادی آشناتر شوند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات