۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۶۵۲۶۳

جای خالی طرح اندیشه مقاومت در ادبیات انقلاب اسلامی

جای خالی طرح اندیشه مقاومت در ادبیات انقلاب اسلامی
حجت الاسلام مهدیان نویسنده کتاب "طرح کلی اندیشه مقاومت" گفت: من به عنوان یک نویسنده جای خالی این کتاب را در ادبیات انقلاب اسلامی دیدم و به این موضوع پرداختم.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشست رونمایی از کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»، امروز در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی با حضور علی مهدیان نویسنده اثر، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدا این نشست حجت الاسلام علی مهدیان نویسنده این کتاب اظهار داشت: این کتاب نباید کار بنده به تنهایی شمرده شود بلکه این کتاب حاصل یک کار گروهی بوده است.

وی در ادامه گفت: من به عنوان یک نویسنده جای خالی این کتاب را در ادبیات انقلاب اسلامی دیدم و تصمیم گرفتم علی رغم دشواری پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی، به این موضوع بپردازم.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به تفاوت وضعیت قبل و پس از انقلاب خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب با ایران بعد از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست و تفاوت این دو باهم بسیار است و حتی مقام مقایسه در اینجا اصلا صحیح نیست.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی درباره تفاوت های دهه های مختلف انقلاب اظهار داشت: بنده غیر از آنکه قائل به تفاوت بسیار قبل و بعد انقلاب هستم، این تفاوت ها را در دهه های پیش روی انقلاب هم می بینم و قائلم که دهه 60 ما با دهه 90 هم از جهت پیشرفت و موفقیت قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه درباره فهم درست از تفکر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ما بین تفکر رهبر معظم انقلاب و فهم افراد عادی از این تفکرات فاصله زیادی داریم و من کوشش کردم در این کتاب به این مسأله بپردازم و این کتاب، در واقع نقطه شروعی برای این دست تولیدات است.

حجت الاسلام مهدیان در پایان با اشاره به استفاده از انتقادات مطرح شده درباره این کتاب گفت: من خلأای را در این حوزه برای انقلاب احساس کردم و سعی کردم با نوشتن این کتاب این خلأ را پر کنم و از انتقادات مطرح شده کمال تشکر را دارم و در کارم از این انتقادات استفاده می کنم./826/پ202/ق

ارسال نظرات