۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۶۵۳۰۱
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل جامعه

ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل جامعه
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده بر ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل جامعه و شناخت واقع‌نمایی دروغ‌پردازی‌ها و سناریوهای کاذب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، امروز در نشست با اعضای ستاد نماز جمعه، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به تبیین جریان تحریف پرداخت و اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در روز عید سعید قربان در بیاناتی راهبردی خاطرنشان کردند اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست خواهد خورد؛ به همین دلیل لازم است جریان تحریف موردبررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به راه‌های مقابله با جریان تحریف، افزود: ارتقای روزآمد بصیرت دینی، ولایتمداری، امام‌شناسی و تقویت ایمان و باور به اسلام، انقلاب اسلامی، نهضت روشنگری و جهاد تبیین واقعیات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و شناخت انحرافات و شبهات و پاسخگویی متناسب و به‌هنگام با استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ازجمله راه‌های مقابله با این جریان است.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل جامعه و شناخت واقع‌نمایی دروغ‌پردازی‌ها و سناریوهای کاذب، اضافه کرد: استمرار جریان بصیرت افزایی و تحلیل وقایع تاریخی و جریان‌شناختی صدر اسلام و دوران انقلاب اسلامی از دیگر اقداماتی است که باید در این راستا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: افشاگری ترفندها و توطئه‌های جریان تحریف داخلی، منطقه‌ای و جهانی یعنی نظام سلطه و ایادی آن، تشکیل جلسات حقیقی و مجازی پرسش و پاسخ با جوانان و نوجوانان و پاسخگویی به شبهات آنان و تحلیل درست اوضاع کنونی کشور برخی دیگر از راه‌های مقابله با جریان تحریف است.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه با اشاره به ویژگی‌های تحلیل سیاسی تراز انقلاب، اظهار کرد: اطلاع و اشراف بر گفتمان انقلاب اسلامی و منظومه فکری امامین انقلاب و مبنای تحلیل‌ها بر این معیار و ملاک از موارد ضروری در این عرصه است.

وی با تأکید بر ضرورت اتکا و استناد به اطلاعات صحیح و قطعی نه بر حدس و گمان و یا اخبار تأیید نشده، خطاب به فعالان این عرصه، گفت: نکات مثبت و منفی موضوع تحلیل را همزمان و با هم ببینید و از دایره نقد منصفانه خارج نشوید.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اهمیت پرهیز از بخشی نگری و ضرورت نگاه جامع به موضوعات، اظهار کرد: انطباق‌سنجی همیشگی تحلیل‌ها با بیانات، رهنمودها و گفتمان رهبر معظم انقلاب ازجمله ویژگی‌های تحلیل سیاسی تراز انقلاب محسوب می‌شود./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات