۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۷۲۵
حجت الاسلام والمسلمین رضوانی زاده:

نباید مشکلات اقتصادی دین مردم را به چالش بکشاند

نباید مشکلات اقتصادی دین مردم را به چالش بکشاند
کرمانشاه - حجت الاسلام و المسلمین رضوانی زاده گفت: نباید اجازه داد که مشکلات اقتصادی، معنویات و دین مردم را به چالش بکشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین شهرام رضوانی زاده؛ استاد حوزه امروز در نشست با جمعی از روحانیون و طلاب طرح هجرت استان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، اظهار داشت: روحانیون و طلاب به عنوان مبلغان دینی نقش سربازان و افسران جنگ نرم را بر عهده دارند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تأکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مناطق دور افتاده کشور در بحث مسائل و شبهات دینی با مشکلات بسیاری روبرو بودند، ولی اکنون این مسأله با استقرار و اعزام روحانیون، طلاب و مبلغین دینی کاملا برطرف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی زاده با اشاره به اینکه نیازهای مادی و معنوی مکمل همدیگر هستند، افزود: اسلام دینی جامع و اجتماعی است و تمامی شئونات زندگی انسان را شامل می شود، بنابراین نگاه اسلام به مسائل، نگاهی منطقی و عقلانی است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه اسلام معنویات و مادیات را لازم و ملزوم همدیگر می داند، گفت: برای رسیدن به نقطه اوج و تعالی بی شک انسان باید در هر دو بعد معنوی و مادی به صورت همسان رشد کند، زیرا منطق این را می گوید که هرگز یک پرنده نمی تواند با یک بال به پرواز درآید.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که مشکلات اقتصادی، معنویات و دین مردم را به چالش بکشاند، بیان داشت: کسانی که به عنوان مسؤول در جامعه اسلامی پست و مقامی دارند، باید بدانند که مدیریت بر جامعه باید توام با نگاهی جامع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی زاده تاکید کرد: از سوی دیگر در بسیاری از احادیث و روایت همواره به بر تامین نیازهای معیشتی و اقتصادی مسلمین برای آسیب ندیدن بُعد معنوی تاکید شده است.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال باعث ایجاد بسیاری از ناهنجاری ها در سطح جامعه می شود، گفت: امام رضا (ع) در این باره می فرمایند: «اِنَّ الْاِنْسانِ اِذا ادَّخَرَ طَعامَ سَنَتِهِ، خَفَّ ظَهْرُهُ وَ اسْتَراحَ» چون آدمی خوراک سال خویش را ذخیره کند، بارش سبک می شود و آرامش می یابد.» این حدیث مبین اهمیت تامین معاش برای مسلمین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون مبلغ و طرح هجرت باید به معنای واقعی کلمه مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: طلبه و روحانی که از خانه و کاشانه خود برای انجام وظیفه دینی اش به مناطق دوردست و دورافتاده اعزام شده است، باید در بحث معیشت، آسایش و فراغ فکر داشته باشد تا بهتر و متمرکزتر کار خویش را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی زاده در پایان سخنان خود گفت: با این وجود هنوز بسیاری از روستاها در سطح استان کرمانشاه از داشتن روحانی و مبلغ دینی محروم هستند و از سوی دیگر با توجه به نفوذ فضای مجازی و دیش های ماهواره ای به این روستاها، باید هرچه سریعتر نسبت به اعزام مبلغین دینی و روحانیون به این مناطق اقدام کنیم تا از استحاله فکری و اعتقادی جوانان این مناطق توسط دشمنان دین اسلام جلوگیری نماییم./1400//210/خ

ارسال نظرات