۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۷۰۵۱۳
حجت الاسلام عبدالملکی تشریح کرد؛

گزارشی اجمالی از روند فعالیت های پژوهشی مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت

گزارشی اجمالی از روند فعالیت های پژوهشی مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت
حجت الاسلام عبدالملکی گزارشی از روند فعالیتهای پژوهشی مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) ارائه کرد و گفت: ۱۰۰ عنوان کتاب در نقد تفکر وهابیت و سلفی گری به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالملکی معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و پژوهشگران مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) که صبح امروز در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های پژوهشی این مؤسسه پرداخت و گفت: با توجه به شرایط امروز و احساس نیازی که درباره نقد تفکر وهابیت و سلفی گری می شود، مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) تأسیس شد تا رسالت خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با بیان اینکه تا کنون پنج دوره تخصصی درباره بررسی و نقد تفکر وهابیت برگزار شده و پژوهشگران در این زمینه فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: پژوهشگران ما در این پنج دوره با آموزش های پژوهش محور آثار وهابیت را مورد بررسی قرار داده اند و ما از میان آنها 23 پژوهشگر برتر را گلچین کرده ایم تا به کار خود با جدیت بیشتری ادامه دهند.

حجت الاسلام عبدالملکی از چاپ و نشر 100 عنوان کتاب و کتابچه در نقد تفکر وهابیت و سلفی گری خبر داد و با اشاره به عناوین برخی از این کتب تأکید کرد: کتابخانه ای تخصصی با حدود 15 هزار جلد کتاب دسته اول را تأسیس و همچنین نرم افزارهایی که کتاب ها را به صورت پی دی اف ارائه می دهند را نیز راه اندازی کرده ایم.

معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) به پایگاه های اینترنتی «الوهابیه» و «مکر تکفیر» اشاره کرد و با بیان اینکه این سایت ها روزانه بیش از هزار و 200 بازدید کننده دارد، گفت: همچنین ما اداره رصد را نیز راه اندازی کردیم و جریانات، افراد، اشخاص، مدارس و مراکز را رصد می کنیم  و بعد از استخراج آخرین شبهات درصدد پاسخگویی آنها برمی آییم.

وی اضافه کرد: امروز اعضای مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) با عناصر تکفیری در زندان ها به صحبت می نشینند و بحمدالله در رویکرد آن عناصر تغییراتی را شاهد هستیم؛ همچنین با برخی بزرگان تفکر وهابیت در کشور جلسه داشته ایم و تغییر رویکرد را در آنها می بینیم؛ برخی از این افراد به ما می گویند با مباحث شما دیدگاهمان نسبت به شیعه تغییر پیدا کرده است.

حجت الاسلام عبدالملکی خاطرنشان کرد: آثاری که راجع به وهابیت و تکفیری ها وجود دارد را در اداره ترجمه مؤسسه، از فارسی به سایر زبان ها و از سایر زبان ها به فارسی ترجمه می کنیم.

معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) اقدامات این مؤسسه را در احیای نسخه های قدیمی مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این مؤسسه به زودی به پژوهشکده تبدیل می شود، گفت: اخیراً در زمینه انتساب مسأله تکفیر به شیعه مسائلی پیش آمد و لازم بود در این زمینه کاری انجام شود، از این رو با همکاری مؤسسه امام خمینی(ره) کتاب «تکفیر در شیعه؛ تهمت یا حقیقت» را تألیف کردیم که امروز از آن رونمایی می شود و به زودی به چاپ خواهد رسید./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسنیان
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
درود بر این موسسه که در برابر وهابیت محکم ایستاده است.
0
0