۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۷۲۲۵۷
آیت الله حسینی بوشهری:

۱۹ دی، سرآغاز حرکت‌هایی که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد

۱۹ دی، سرآغاز حرکت‌هایی که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد
امام جمعه قم تأکید کرد که ورود به هنگام در صحنه‌های لازم، عقب نشینی دشمن در برابر خروش ملت و احترام مردم به ساحت مرجعیت از پیام‌های ۱۹ دی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، به تبیین آسیب های دینداری پرداخت و با بیان اینکه «افراط و تفریط» یکی از این آسیب ها است، گفت: کسانی که دچار افراط یا تفریط می شوند در مسیر دینداری با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: کسانی که دچار افراط یا تفریط می شوند با یک رفتار افراط گرایانه یا تفریط گرایانه همه آثار و تلاش هایی که در جهت قرب الهی کرده اند را از دست خواهند داد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: افراط گرایان نوعی حالت هیجان زدگی دارند و با اندک مسأله ای برآشفته شده و صف خود را از صف دینداران جدا می کنند؛ این افراد از سعه صدر لازم برخوردار نیستند، چراکه در رفتار خود هیچگونه مصلحتی را رعایت نمی کنند؛ همچنین تفریط گرایان نیز در جاهایی که حضورشان لازم است به صحنه نمی آیند و گوشه ای را برگزیده و بروز و ظهور به موقع ندارند، از این رو مورد مذمت قرار گرفته اند.

امام جمعه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «بر شما باد دوری از افراط و تفریط و برگزیدن میانه روی» بیان کرد: در سیره ائمه معصومین(ع) به وضوح مشاهده می کنیم که این بزرگواران به شدت با افراط و تفریط مبارزه و مقابله می کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده امیرمؤمنان(ع) افراط گرایان و تفریط گرایان در جرگه افراد جاهل قرار دارند، افراط و تفریط را بزرگ ترین آسیب در میان امت اسلام دانست و اضافه کرد: دشمنان با بررسی روحیات مسلمانان در اندلس دریافتند که افراط و تفریط یک آسیب بزرگ میان آنها است، از همین جهت با همین حربه توانستند آنها را شکست دهند؛ امروز باید مراقب این موضوع باشیم و با میانه روی، اجازه ندهیم دشمن با سوء استفاده از افراط و تفریط به ما ضربه بزند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ما باید در عبادت، رفتار، انفاق، سیاست و مسلمانی میانه رو باشیم، ابراز کرد: شعارها، حرکت ها و رفتارهای هیجانی در عرصه سیاست مصداق بارز افراطی گری و سکوت، خانه نشینی، بی تفاوتی و مواردی از این دست مصداق عینی تفریط است.

امام جمعه قم ضمن گرامیداشت شهادت شهید سلیمانی و با اشاره به شهادت شهید فخری زاده، عنوان کرد: امروز همه باید راه شهید سلیمانی و شهید هسته ای را ادامه دهند و نگذارند طرح های ایشان بر زمین باقی بماند.

وی همچنین ارتحال آیات یزدی و مصباح یزدی را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: رهبری با پیام های بزرگ و بلندی که دادند برای این دو شخصیت سنگ تمام گذاشتند و علتش هم این است که این دو فقیه بصیر خدمات بسیار بزرگی به اسلام و انقلاب ارائه داده بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر و تشکر از مردم شریف قم برای برگزاری مراسم های ایام فاطمیه با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: امنیت کشور ما در سایه ارتباط ما با اهل بیت(ع) تأمین می شود؛ هر چه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم کشور را مصون ساخته ایم.

وی همچنین ضمن تشکر از خیران سلامت به خاطر اهدای 1600 کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی و اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان یوم الله 19 دی را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: این واقعه آغاز دیگری برای جان گرفتن انقلاب بود؛ مزدوران رژیم شاه در 17 دی با انتشار روزنامه ای به امام خمینی(ره) و مرجعیت توهین کردند و مردم برآشفته و بازارها را تعطیل کردند و به محضر مراجع رفتند؛ این حرکت ها در 19 دی ماه به اوج رسید و مزدوران شاه چند تن از انقلابیون ما را شهید کردند و این ماجرا سرآغاز حرکت های بعدی شد که نتیجه اش پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه قم بیان کرد: ورود به هنگام در صحنه های لازم، عقب نشینی دشمن در برابر خروش ملت و احترام مردم به ساحت مرجعیت از پیام های 19 دی است و هیچگاه نباید در حافظه تاریخی ما فراموش شود./841/

ارسال نظرات