۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۷۳۴۸۲
آیت الله امامی کاشانی عنوان کرد؛

ضرورت انسجام جامعه بر محور ولایت / تفرقه؛ عامل جلو آمدن دشمن

ضرورت انسجام جامعه بر محور ولایت / تفرقه؛ عامل جلو آمدن دشمن
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که دشمن وقتی ببیند در کشور انسجام وجود دارد هیچگاه جلو نمی آید، اما اگر در کشور تفرقه وجود داشته باشد جای پا پیدا می کند و پیش می آید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: خیررسانی، عفت، پرهیز از آزار و اذیت همسایه، دوری گزیدن از بدگویی و فحاشی، ترویج فرهنگ کمک رسانی و مواردی از این قبیل بر اساس آموزه های روایی از شاخصه های یک جامعه خوب است.

وی ادامه داد: انسانی در مرتبه متقیان قرار می گیرد که از خداوند متعال حیا داشته باشد؛ حیای از سایر انسان ها از جمله مصادیق هوای نفس محسوب می شود، از این جهت انسانی که همواره خود را در محضر خداوند می بیند در زمره متقیان قرار می گیرد، زیرا هواهای نفسانی را کنار زده و به فطرت خود توجه کرده است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به ضرورت نهادینه سازی حیای از محضر الهی در جامعه بیان کرد: اگر حیای از خداوند در جامعه نهادینه شود، همگان خدامحور عمل می کردند؛ در جامعه ای که افرادش از همدیگر حیا کرده و از محضر خداوند حیایی نمی کنند، همواره درصدد هستند تا ظاهر خود را در نزد دیگران بیارایند و ریاکاری کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه باید از همه لحاظ اسلامی باشد، عنوان کرد: جامعه ای که اسلامی است باید به پاکی ها و ارزش های این دین مبین آراسته شود.

وی با اشاره به ایام الله دهه فجر و روحیه ضد استکباری و استکبارستیزی ملت یزرگ ایران تأکید کرد: 40 سال است که استکبار جهانی درصدد نابودی ما برآمده، اما راه به جایی نمی برد و این نشانگر آن است که مدیر اصلی، وجود مقدس امام عصر(عج) بوده و دست عنایت ایشان بر سر ملت شریف ایران وجود دارد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های دینی جامعه باید بر محور ولایت عمل کند، خاطرنشان کرد: کشور باید بر محور ولایت سیر کند، زیرا دشمن وقتی ببیند در کشور انسجام وجود دارد هیچگاه جلو نمی آید، اما اگر در کشور تفرقه وجود داشته باشد جای پا پیدا می کند و پیش می آید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز همه ما باید با فداکاری از انقلاب اسلامی صیانت کنیم، افزود: حفظ خون شهدا و آرمان های بلندی که داشتند از جمله وظایف اصلی ما در جریان انقلاب به شمار می رود که باید آن را به خوبی ادا کنیم./841/

ارسال نظرات