۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۷۳۵۸۸
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

خلوص نیت شرط عبودیت و پذیرش اعمال است

خلوص نیت شرط عبودیت و پذیرش اعمال است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه ریاکاری و فقدان اخلاص مانع قبولی اعمال است، خلوص نیت را شرط عبودیت و پذیرش اعمال دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، صبح امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت خلوص نیت در اعمال، خطاب به طلاب اظهار کرد: اگر می‌خواهید عمل شما پاک و نیک باشد باید در وهله نخست نیت خالصانه باشد و در ثانی عمل پاک باشد و شرایط و ملزومات آن رعایت شود؛ زیرا اگر شرایط رعایت نشود در عمل مشکل ایجاد می‌شود مانند حرکت و سکون بدن در نماز که اگر این‌ها رعایت نشود نماز باطل است.

وی افزود: بر این اساس باید صورت عمل منطبق با وحی و مطابق با آنچه شارع می‌گوید باشد و نیت هم خالصانه باشد؛ زیرا ارزش عمل به نیت است و اگر قصد قربت نباشد و عمل ریاکارانه باشد آن عمل باطل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: فردای قیامت مردم به‌صورت نیاتشان مبعوث می‌شوند، اگر خیر باشد به طریقی مبعوث شده و اگر خیر نباشد به‌صورت دیگر مبعوث می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کسی که با این نیت خیر به خدا و پیامبر برسد هاجر الی الله می‌شود و کسی که ارزش اعمالش برای دنیا باشد تنها به این دنیا می‌رسد.

وی افزود: آنچه به عمل ارزش می‌دهد نیت نیک آن است و در مقابل آنچه اعمال شیطان را تباه می‌کند نیز نیت عمل او است و زمانی که نیت پاک نباشند از روز اول ارزش داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: نیت به‌اندازه‌ای مهم است که اگر شما میلیاردها تومان در راه اسلام خرج کنید ولی نیت خمس نکنید ارزش چندانی ندارد.

وی افزود: از نیشابور خیلی‌ها برای امام هادی (ع) مبالغی را فرستادند و بی‌بی شطیطه هم مبلغی را فرستاد و امروز می‌بینیم نام بی‌بی شطیطه زنده است ولی از دیگران نامی وجود ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: مؤمن اگر می‌خواهد کاری انجام دهد باید مواظب باشد؛ چراکه اگر عمل او درست نباشد امکان دارد مشکل ایجاد کند، البته قبل عمل باید نیت او پاک باشد، در حین عمل خالصانه باشد و بعد عمل هم خالصانه باشد؛ یعنی اگر بعدها بیاید و اقدام خود را به‌منظور خودنمایی نقل کند این کار باعث خراب شدن می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات