۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۶۷۴۱۷۷
حجت الاسلام دشتی:

دستیابی به کمالات انسانی، زن و مرد نمی‌شناسد

دستیابی به کمالات انسانی، زن و مرد نمی‌شناسد
استاد حوزه علمیه کویت با بیان اینکه دین نگاه اساسی به انسانیت دارد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم در راه رسیدن به کمالات انسانی هیچ تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله دشتی استاد حوزه علمیه کویت در وبینار «فاطمه زهرا(س)، انسان کامل» که در بستر فضای مجازی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) گفت: نگاه اساسی دین متوجه به انسانیت بوده و در این زمینه تفاوتی میان مردان و زنان قائل نشده است.

وی با بیان اینکه خداوند از همه انسان ها اعم از زن و مرد خواسته است تا در زمینه ارزش های انسانی از یکدیگر سبقت بگیرند، ادامه داد: در مقابل این دیدگاه، برخی دیدگاه ها هستند که نگاه حیوانی به انسان دارند و آن را به سوی شهوات سوق می دهند.

حجت الاسلام دشتی با تأکید بر اینکه کجروی، انحراف و فاصله گرفتن از انسانیت به سوی حیوانیت یک نقص بزرگ برای انسان محسوب می شود، بیان کرد: خداوند متعال خطاب به همه انسان ها اعم از مرد و زن با توجه به فطرتی که دارند، گفته است که به سوی خیرات و نیکی ها بشتابید.

استاد حوزه علمیه کویت با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم در راه رسیدن به کمالات انسانی هیچ تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین شخصیتی است که می تواند به اسوه و الگوی زنان جهان معرفی شود.

وی جایگاه با عظمت حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در روایتی آمده است که روزی پیامبر اکرم(س) به حضرت زهرا(س) فرمودند «آیا راضی می شوی که برترین زنان و سرور زنان جهان باشی؟» حضرت(س) سؤال کردند که «پس حضرت مریم(س) کجاست؟» و پیامبر(ص) فرمودند «او سرور زنان عالم خود بود و تو سرور زنان همه جهان هستی».

حجت الاسلام دشتی با اشاره به اینکه امروز غرب با نگاه مادی که به زن دارد به قهقرا رفته است، عنوان کرد: دین اسلام به زن نگاه کمالاتی دارد و میان زن و مرد هیچ گونه تفاوتی قائل نشده است./841/پ202/ف

ارسال نظرات