۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۷۴۹۰۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

نماز کارخانه انسان سازی است

نماز کارخانه انسان سازی است
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: نماز کارخانه انسان سازی است که ریشه همه کمالات انسانی را باید در آن جستجو کرد و امور تربیتی بسیاری را در خود نهفته دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در پیامی تصویری به اجلاس استانی نماز که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت نماز، گفت: توجه به نماز باید بیش از گذشته باشد و کارهایی که در این زمینه صورت می گیرد بسیار ارزشمند است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: نماز در آیات قرآن و روایات معصومین(ع) گاهی به عنوان اولین کلام و گاهی به عنوان کلام آخر مطرح می شود و خداوند پس از دستور به خواندن به پیامبر(ص) به اقامه نماز امر کرد.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: ادیان مختلف با روش های متفاوت نماز را برپا می دارند و این مختص اسلام نیست و همه با معبود خود سخن می گویند و در ضمن روایات متعدد، بر نماز تأکید شده و بر طبق روایات سبک شمارنده نماز شایسته شفاعت پیامبر(ص) نیست.

وی گفت: ریشه همه کمالات انسانی را باید در نماز جستجو کرد و منشأ پاکیزگی و طراوت و در واقع کارخانه انسان سازی است و امور تربیتی بسیاری را در خود نهفته دارد./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات