۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۰۷۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

عمل علما، دین و ایمان مردم را حفظ کرده است

عمل علما، دین و ایمان مردم را حفظ کرده است
استاد حوزه با بیان اینکه آنچه دین و ایمان مردم را حفظ کرده عمل علمای ما بوده است، گفت: وقتی مردم دینداری و اخلاص و تواضع علما را می‌دیدند متدین می‌شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاءآبادی که در مسجد مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت توأم سازی علم و عمل از سوی عالمان دین گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) باید به عالمی نزدیک شویم که با سیره عملی خود ما را از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص، از شک به یقین، از عداوت به نصیحت و از رغبت به زهد دعوت کند.

وی ادامه داد: امروز باید دانست که بالندگی حوزه های علمیه مرهون ایثار، گذشت و تواضع عالمان بزرگی همچون شیخ ابوالقاسم قمی ها و مرحوم آیت الله خوانساری ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: شخصیت بزرگی مانند مرحوم شیخ ابوالقاسم قمی با آن مقام و منزلتی که داشت همواره خود را وقف حاج شیخ عبدالکریم حائری کرد و با این تواضع سبب شد حوزه علمیه به رشد و تعالی برسد.

پ/آنچه دین و ایمان مردم را حفظ کرده عمل علمای ما بوده است

آنچه دین و ایمان مردم را حفظ کرده عمل علمای ما بوده است

وی با بیان اینکه آنچه دین و ایمان مردم را حفظ کرده عمل علمای ما بوده است، تاکید کرد: وقتی مردم دینداری و اخلاص و تواضع علما را می‌دیدند متدین می‌شدند.

استاد حوزه علمیه قم اخلاص مرحوم ضیاءآبادی را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم وقتی مشاهده می‌کردند که ایشان از اخلاص ویژه‌ای برخوردارند به سمتشان گرایش پیدا می کردند؛ مرحوم آیت الله ضیاءآبادی از آنچنان محبوبیت برخوردار بود و به اخلاص در میان مردم شهرت داشت که هر کجا زندگی می‌کرد قیمت املاک آنجا بالا می رفت و این بدان جهت بود که مردم صفا، پاکی و اخلاص ایشان را دیده بودند.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس روایات اگر عالمی که محب دنیا باشد را مشاهده کردیم باید او را متهم کنیم زیرا هیچگاه نمی توانیم از چنین عالمی دین را بیاموزیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه امروز علمای دین و صاحبان تریبون باید مردم را به خیرخواهی و آرامش دعوت کنند، ابراز کرد: امروز محصول سخنان عالمان دین و کسانی که تریبون دارند باید خیرخواهی باشد، نه ایجاد دشمنی میان مردم، احزاب و گروه‌ها.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم این است که مردم در کنار همه مشکلاتی که با آن مواجه هستند، درگیری ها و کشمکش های جناحی را نیز تحمل می کنند، از این رو افراد صاحب تریبون باید مردم را به خیرخواهی دعوت کرده و نتیجه سخنانشان افزایش الفت و دوستی میان مردم، احزاب و گروه ها باشد؛ امروز نباید عده ای با سخنان خود موجب نزاع میان گروه‌ها شوند.

دغدغه مرحوم آیت الله ضیاءآبادی برای رفع مشکلات مردم

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مرحوم ضیاءآبادی این بود که چند ساعت قبل از اذان در مسجد حاضر می شد و با سعه صدر به مشکلات مردم گوش می‌داد و همواره در صدد رفع آن مشکلات بود؛ امروز امامان جماعت باید برای حل مشکلات مردم وقت بگذارند و معنای دقیق امام جماعت نیز همین است که در چندین ساعت در مسجد حاضر شده و برای مسائل و مشکلات مردم وقت بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی نفوذ کلام و زهد مرحوم آیت الله ضیاءآبادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان عالمی مردمی بودند و همواره خود را از مردم جدا نمی دانستند./841/پ201/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
افزایش پهنای باند بدون تلاش کافی در جهت توسعه خدمات و محتوا بومی موجب آن می‌شود که سکوهای خارجی بتوانند از ظرفیتی که ما ایجاد کرده‌ایم بهره ببرند به بیان دیگر چرخ آن‌ها بچرخد و چرخ ما لنگ بزند.
0
0