۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۶۷۶۴۶۱
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی:

نماینده، ولی فقیه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند

نماینده، ولی فقیه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: حل مشکلات موجود به تنهایی از نماینده، ولی فقیه ساخته نیست و همه باید پای کار آمده تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای بروجرد که در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: اسلام و قرآن، اجتماع مسلمین را به سمت ارزش های والا و رسیدن به قله های رفیع فضیلت فراخوانده است؛ آرمان هایی که می تواند برای ما دین و دنیا را ترسیم کرده و حاکمیت دین را در مسیری که دنیا هم تأمین شود، رهنمون نماید.

وی ابراز داشت: جامعه ای که در آن انسانیت، عدالت، عفت، پاکدامنی، صداقت و بندگی خدا حاکم باشد، مطابق با سیره و روش انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) بوده و دوری از فقر و رذیلت های فردی و اجتماعی، ذلت و زبونی، دورویی و ریا و خودپسندی و حسد از مأموریت های انبیاء الهی و امامان معصوم (ع) بوده است که امام موسی کاظم ع) نیز بر این مسئله مأموریت داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: تمام فعالیت های ائمه(ع) این بوده است که جریان سالم، فعال و فرهنگی را در جامعه ایجاد نمایند تا بتواند فضلیت ها را حاکم کرده و رذیلت ها را از میان بردارند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: آنچه ما امروز در جوامع بشری مشاهده می کنیم این است که زشت ترین و مشمئزکننده ترین رفتارهای بشری که روزی در همان جوامع، زشت و ناپسند بوده است، مقبول آن جامعه گشته و اگر آن رفتارها را نداشته باشی، مؤاخذه می شوی؛ چون جریان سالم و تأثیرگذار خود را در آن جامعه غائب کرده و به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: اگر این جریان، سست و منفعل عمل کند، شاهد این اتفاق خواهیم بود و تفاوتی ندارد که مسیحی باشد یا مسلمان؛ جریانی که باید آرمان ها را حفظ کرده و پرچم فضلیت ها را برافراشته نگاه دارد، روحانیت است؛ آن هم روحانی عالم، پرهیزکار، شجاع، عاقل، مدیر، مردم دار، مدبر، بصیر، دارای آگاهی های وسیع، برخوردار از تواضع و فروتنی.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: دشمن در ایام قدیم در مراحلی نسبت به ما حالت تهاجم داشت؛ اما جریان سالم فرهنگی در سال 1342 از حالت تدافعی بیرون آمد و حالت تهاجمی به خود گرفت  و این جریان در مقابل حکومت فاسد ایستاد و 15 سال به این تهاجم ادامه داد تا 22 بهمن 1357 رقم خورد و طومار رژیم پهلوی و نظام سلطه پیچیده شد؛ نظام سلطه ای که 250 سال با برنامه و با استفاده از کتاب، مقاله، سینما، نمایش نامه، تئاتر و بسیاری از امکانات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، به دنبال دین زدایی بود و تصویر نامطلوبی از حوزه و روحانیت نشان می داد، جریان سالم فرهنگی برخاسته از حوزه علمیه و جوشیده از روحانیت را در مقابل مشاهده کرد که تمام این برنامه ها را نابود کرد و ما امروز باید این جریان را حفظ نماییم.

وی ابراز داشت: ما در گام اول انقلاب کاستی هایی داشته ایم؛ اما باید با همدلی و خرد جمعی این کاستی ها را در حوزه، جامعه، نظام و ... برطرف نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز هر شخصی به سمت استان لرستان بیاید، استقبال می کنیم و آماده استفاده از ظرفیت عزیزان طلبه و روحانی هستیم؛ چراکه آنقدر نیازها بالاست که هیچ شخصی برای دیگری مزاحمتی نداشته و عرصه را بر دیگری تنگ نخواهد کرد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امروز نیازمندی های استان لرستان در مباحث فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... بالاست و حل مشکلات موجود به تنهایی از نماینده ولی فقیه ساخته نیست و همه باید پای کار آمده تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: بروجرد، پیشینه ای همچون آیت الله العظمی بروجردی و بسیاری از علمای بزرگ را دارد که فراموش ناشدنی است و باید برای این شهر تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: خیل عظیم فرهیختگانی که امروز در قم حضور دارند، می توانند در سطح استان اثرگذاری بالایی داشته و بروجرد و استان لرستان را بسازند.

وی ابراز داشت: بنده برای رشد استان لرستان دیدارهای بسیاری با وزرا و مسئولان داشته و امروز بسیاری از وعده های آنان عملیاتی شده و بخشی نیز در حال اجراست که قطعا تغییرات مناسبی را در سطح استان ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز جوانان برومند و توانایی در سطح استان وجود دارد که می توانند اثرگذار باشند؛ اما نیازمند هدایت و حمایت شما بزرگواران هستند تا بیایید و با همدلی و هم افزایی از مشکلات استان بکاهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: طلاب و فضلا دارای نظر، اندیشه و دیدگاه های مناسبی هستند که نیازمند دریافت این نظرات و پیشنهادات بوده تا در هیأت های اندیشه ورزی که در استان لرستان راه اندازی شده، طرح شده و به مرحله اجرا برسد.

وی ابراز داشت: باید با همت و تلاش مضاعف و توجهات حضرت ولی عصر(عج) آینده مناسبی را برای استان لرستان و کشور رقم بزنیم

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

نماینده، ولی فقیه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام فتحی، نماینده طلاب و فضلای کوهدشت و رومشگان در این جلسه به ایراد سخن پرداخت، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: این امام همام در روایتی فرمودند: «کَفی بِالتَّجارِبِ تَأدیبًا، وَ بِمَمَرِّ الاَیّامِ عِظَهً، وَ بِذِکرِ المَوتِ حاجِزًا عَنِ الذُّنُوبِ وَالمَعاصی/ تجربه ها برای ادب کردن کافی است، و گذشت روزها برای موعظه و پند و یاد مرگ برای بازداشتن از گناهان بس است».

وی ابراز داشت: طلاب و فضلا باید به نورانیت خود افزوده و برای سربازی امام زمان (عج) قدم بردارند.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت و رومشگان خاطرنشان ساخت: امروز قریب به 250 نفر از طلاب و فضلای این دو شهرستان در شهر مقدس قم حضور داشته و به تحصیل، پژوهش و تدریس اشتغال دارند.

حجت الاسلام فتحی تصریح کرد: حضور شما بزرگواران ظرفیت بسیار مناسبی است که می تواند کمک حال استان باشد.

وی بیان داشت: نویسنده های بسیار مناسبی در میان طلاب و فضلای کوهدشتی و رومشگانی حضور دارند که قلم مناسبی داشته و می توان از ظرفیت آنان استفاده نمود.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت و رومشگان اظهار داشت: یکی از نیازهای طلاب و فضلای استان لرستان، مکان مناسبی در شهر مقدس قم است که می تواند برای گردهمایی های طلاب و فضلای این استان استفاده شده و کمک حال مباحث فرهنگی، علمی، اخلاقی و ... باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سوری، نماینده طلاب و فضلای کوهدشت نیز در این جلسه از زحمات حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان تقدیر کرد و گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که در پیش رو داریم، مسئله انتخابات است که طلاب و فضلا باید به بصیرت افزایی پرداخته تا شخصی مؤمن، ولایی، انقلابی و جوان برای تصدی ریاست جمهوری انتخاب گردد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان نیز در این جلسه به برخی از تلاش های نماینده ولی فقیه استان اشاره و به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان پرداخت./998/

ارسال نظرات