۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۷۶۴۹۳

مبعث بعثتی بزرگ در تحقق سعادت

مبعث بعثتی بزرگ در تحقق سعادت
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان گفت: بعثت رسول اکرم در حقیقت بعثتی بزرگ در انسان ها ایجاد می کند و مسیر سعادت و رستگاری را به روی همگان می گشاید.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان در گفت گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث گفت: مبعث پیامبر(ص) تنها نعمتی است که خداوند در قرآن از آن به منت تعبیر می کند.

این سخنران مذهبی ادامه داد: خداوند با این بعثت بر ما منت نهاد و در ادامه آیه می فرماید: خداوند می خواهد دو اژدها که درجان انسان ها وجود دارد را نابود کند و انسان ها را از آن دو نجات دهد و این دو اژدها جهل و نادانی و نفس اماره است.

وی افزود: طبق فرموده قرآن راه نابودی جهل و نادانی و نفس اماره همین تعبیر«یزکیهم و یعلمهم» است و این با بعثت پیامبر(ص) محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان اظهار داشت: بعثت فوق العاده بر ابلیس و ابلیسیان سنگین است و بزرگترین نعره ای که ابلیس زد به دلیل وقوع بعثت پیامبر اکرم(ص) بود.

این سخنران معروف گفت: بعثت رسول اکرم در حقیقت بعثتی بزرگ را در انسان ها ایجاد می کند و مسیر سعادت و رستگاری را بروی همگان می گشاید.

وی با اشاره به اعمال این روز بیان داشت: این روز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از آنجایی که ولایت ادامه بعثت است زیارت امیرالمؤمنین(ع) در این روز سفارش شده تا ما بتوانیم به یاری این هادیان آسمانی مسیر پر فراز و نشیب سعادت را طی کنیم.

این سخنران مذهبی افزود: زیارت پیامبر(ص)، غسل در شب و روز مبعث و روزه از دیگر اعمال این روز است و 4 روز در سال به عنوان برترین روزه ها در روایات شمرده شده است که یکی از آن ها روزه روز مبعث است و معادل 70 سال عبادت است که شب ها به قیام و روزها به روزه سپری شود و نمازهایی هم گفته شده که در مفاتیح آمده است./1399/

ارسال نظرات