۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۷۷۵۹۴
حوزه علمیه و رسانه (۶)؛

ارتباط حوزه و رسانه ملی در سخنرانی نباید محدود شود

ارتباط حوزه و رسانه ملی در سخنرانی نباید محدود شود
موسوی گفت: حوزه علمیه باید همه جوانب رسیدن به ساختار صدا و سیما را بشناسد و با تولید محتوای درست به عرصه های مختلف پاسخ دهد.

حجت الاسلام سید کمیل موسوی استاد حوزه و دانشگاه در موضوع کم رنگ شدن نقش حوزه علمیه در ساختار صدا و سیما به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: مشکل اصلی حوزه علمیه در کم رنگ شدن نقش خود در صدا و سیما است زیرا حوزه علمیه طلاب نخبه زیادی دارد و علی رغم اینکه افراد زیادی در این سال های اخیر انتقاد هایی مبنی بر کارکردهای حوزه های علمیه داشتند باید بگویم حوزه علمیه همچنان چشمه جوشان است.

وی با توجه به عملکرد مطلوب حوزه علمیه افزود: حوزه های علمیه متولی تربیت تعداد زیادی طلبه نخبه در همه زمینه های مورد نیاز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است اما مشکل در نوع اتصال می باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حوزه علمیه توقع دخالت در ساختار صدا و سیما را از خود دارد اما نمی داند که چطور و چگونه باید اقدام کند و یا هنوز حضور در ساختار صدا و سیما را سخنرانی مراجع در آن رسانه می دانند که این نشان دهنده این است که هنوزه حوزه علمیه به جمع بندی نرسیده است.

وی در بیان راه کار مناسب در ورود به ساختار صدا و سیما بیان کرد: حوزه علمیه باید راه نفوذ به در ساختار صدا و سیما را بداند و به آن عمل کند که این راه ها می تواند مانند تربیت کارگردان فیلم یا سریال با روحیه طلبگی و یا نویسنده با گویش طلبگی و نگاه انقلابی و... باشد  و لزوما معنای آن فرستادن سخنران به صدا و سیما نیست.

موسوی ادامه داد: حوزه علمیه با ایجاد گفتمان مثبت بین هنرمندان و تشویق و ترغیب آنان می تواند نقش آفرینی مطلوبی داشته باشد ولی با این حال حوزه علمیه نوع راه ورود و نفوذ را نمی داند و صدا و سیما راه های ورودی و خروجی خود را به حوزه های علمیه بسته است و مخاطب نیز کشش سخنرانی های سنتی را ندارد.

وی بیان کرد: از آنجایی که نوع ورود به این موضوع مهم است باید به مردم رجوع شود و نیاز و توقع آن ها را از صدا و سیما جویا شد و اگر مخاطب نیاز به شادی و هیجان داشت حوزه علمیه چطور می تواند این طنز حلال را به مردم ارائه دهد؟ که این وظیفه حوزه علمیه را دوچندان می کند.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید همه جوانب رسیدن به ساختار صدا و سیما را بشناسد و با تولید محتوای درست به عرصه های مختلف پاسخ دهد و با آنکه طلاب حوزه علمیه استعدادهای زیادی در همه جوانب دارند و چون مورد تشویق و تقدیر قرار نمی گیرند این وظیفه حوزه است که نیاز های مردم از صدا و سیما را بشناسد و به آن نگاه انقلابی و اسلامی داشته باشد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه کوچک حوزه
Bulgaria
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
حضور طلاب در قاب رسانه ملی میتواند با لباسهای عموم مردم هم باشه.
خصوصا حضور افراد حوزوی با تحصیلات دانشگاهی اما معتقد به قوتهای حوزه بر علوم غرب
0
0