۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۸۲۶۵۷
امام جمعه الیگودرز:

کرامت انسانی لازمه حیات طیبه و زندگی سعادتمندانه است

کرامت انسانی لازمه حیات طیبه و زندگی سعادتمندانه است
لرستان - حجت الاسلام سرلک کرامت را ذاتی و یا اکتسابی دانست که از راه تقوا حاصل می شود و گفت: کرامت انسانی لازمه حیات طیبه و زندگی سعادتمندانه است.

حجت الاسلام مهدی سرلک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)، بیان داشت: حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع) است.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه پاداش زیارت با معرفت ایشان بهشت است، افزود: حرم حضرت معصومه(س) حرم همه اهل بیت(ع) و آن حضرت به اذن پروردگار دارای مقام شفاعت است.

وی ادامه داد: خدای متعال از میان اولیاء الهی وجود امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دیگری کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) را نصیب مردم ایران اسلامی کرده است که وجودشان پر برکت است.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه امام رضا(ع) نه فقط سلطان خراسان بلکه سلطان همه دل های آزاده است، گفت: ایشان بر همه ذرات عالَم ولایت دارد و ما تحت رئفت و کرامت آن حضرت زندگی  می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بنده رزق سال کشور را از امام رضا (ع) دریافت می کنم.

حقیقت کرامت جهاد اکبر است

امام جمعه الیگودرز در ادامه اظهارداشت: کرامت یا ذاتی است که خداوند در سرشت انسان قرار داده؛ "وَ لَقَد کَرَّمنا بَنی آدَم" و یا اکتسابی است که از راه تقوا حاصل می شود.

وی بیان داشت: امام علی (ع) حقیقت کرامت را جهاد اکبر می داند و می فرماید: هوای نفست را مهار کن زیرا حقیقت کرامت و بزرگواری مبارزه با نفس است.

حجت الاسلام سرلک عنوان داشت: امام علی(ع) در جای دیگر فرمود: «مَن کَرُمَت عَلَیهِ نَفسُه هانَت عَلَیهِ شَهوَتُه؛ هر کس که برای خود کرامت و ارزش قائل باشد، خواهش های نفسانی اش در نظر او خوار می گردد.»

وی تصریح کرد: کرامت انسانی لازمه حیات طیبه و زندگی سعادتمندانه است که منتهی به فلاح و رستگاری شود و از راه تقوا حاصل می شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات