۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۸۴۲۵۷
امام جمعه موقت تهران:

همکاری و هم افزایی سران سه قوه سبب کاهش مشکلات مردم خواهد شد

همکاری و هم افزایی سران سه قوه سبب کاهش مشکلات مردم خواهد شد
آیت الله امامی کاشانی در سخنان آدینه ای خود گفت: همکاری و هم افزایی سران قوه مجریه، قضاییه و مقننه سبب کاهش مشکلات و معضلات مردم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع)، گفت: امام جواد(ع) در نه سالگی به امامت رسیدند و در سن جوانی 25 سالگی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به روایت اخلاقی از امام جواد(ع) گفت: امام نهم شیعیان در حدیثی فرمودند که سه چیز مسیر زندگی انسان را تعیین می کند؛ نخست اینکه از خداوند توفیق عمل صالح و وعبادت داشته، دوم اینکه در باطن واعظ درونی داشته و سوم نصحیت خیرخواهان را قبول کند.

آیت الله امام کاشانی ابراز داشت: نباید انسان در مسیر باطل گام بردارد و همچنین باید مؤمنان توفیق عبادت و راز و نیاز به در گاه خداوند را طلب کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان پرهیزکار در درون خود به نظام خلقت و خالق هستی توجه دارد، افزود: فردی که توجه به خدا داشته و دل خو را صاف کند، به طور طبیعی نصیحت خیرخواهان و مؤمنان را خواهد پذیرفت.

وی بر ضرورت توجه به امام عصر در گرفتاری ها و مشکلات تأکید کرد و گفت: در ادعیه و روایات شیعی فصلی برای آثار و برکات توسل و تمسک به حضرت ولی عصر در گرفتاری ها و مشکلات روزمره آمده است.

آیت الله امام کاشانی افزود: باید شیعیان در تمام اوقات شبانه روز به یاد حضرت ولی عصر(عج) باشند و همچنین آنها کارهای خیر و صدقه را به نیابت از ایشان انجام دهند، تا توجه حضرت ولی عصر را به خود جلب کنند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: در آستانه شهادت امام جواد(ع)، باید همه ما مسیر درست زندگی را انتخاب و از گناهان و خلاف ها دوری کرده و همچنین بازگشت به درگاه الهی داشته باشیم.

 آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه که امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین با بیماری منحوس کرونا مواجه هستند، گفت: امیدواریم با وجود رهبری بصیر و مسلط بر اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه و همچنین با همکاری و هم افزایی سران قوه مجریه، قضاییه و مقننه مشکلات و معضلات مردم کاسته و کاهش یابد./998/

ارسال نظرات