۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۸۴۶۶۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تشخیص اسلامیت نظام بر عهده شورای نگهبان است / مجاری فساد بسته شود

تشخیص اسلامیت نظام بر عهده شورای نگهبان است / مجاری فساد بسته شود
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه تشخیص اسلامیت نظام بر عهده شورای نگهبان است، تأکید کرد که مجاری فساد که به اعتماد عمومی لطمه می زند باید بسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان شب گذشته در دیدار رییس و اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان در لرستان که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: در انتخابات اخیر بهترین انتخاب صورت گرفت و در کلان انتخابات خوب برگزار شد، انتخاب بهترین وظیفه مردم است ولی برگزار کردن بهترین انتخابات وظیفه مجریان و هیأت نظارت شورای نگهبان در سطوح  مختلف است.

وی افزود: اسلام، مردم و انتخابات از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی با هم بودند و بدیهی است که باید با هم ادامه پیدا کنند در همین راستا فراهم کردن اموری که سبب شود اسلام، مردم و انتخابات کنار یکدیگر قرار بگیرند به عنوان یک وظیفه شرعی، دینی و ملی برعهده همه ما است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در انتخابات‌ها، هیأت نظارت شورای نگهبان مسیر سخت و طاقت فرسایی را با استقامت پشت سر می‌گذارند، عنوان کرد: اینکه تشخیص اسلامیت نظام بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده ثمره ارزشمندی است که در طول مبارزات مردم مسلمان ایران به دنبال چنین ثمره‌ای بودند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: شورای نگهبان در انتخابات اخیر  علی‌رغم اینکه برخی منصوبین کاندیدا در این شورا فعالیت داشتند دستخوش رأی و نظر افراد نشد و به وظیفه شرعی خود عمل کرد که همین امر دلیل محکمی بر کار شفاف و استحکام شورای نگهبان در رأی است.
 
وی گفت: تفسیر قانون اساسی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است که سبب می‌شود اختلاف سلیقه‌ها  در اجرای قانون  ایجاد نشود البته در این مسیر همیشه عده‌ای با شورای نگهبان مخالفت می‌کنند که برخی از آنها با اسلامیت نظام مخالف هستند و شورای نگهبان را حافظ این اسلامیت می‌دانند و برخی دیگر به واسطه عدم احراز صلاحیت‌ها مخالفت می کنند که این امر طبیعی است.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: در استان باید جهت رفع کم و کاستی‌هایی که در ایام انتخابات ایجاد می‌شود کار پژوهشی صورت بگیرد و این کم و کاستی‌ها با جزئیات شناسایی و در سطح استان و کلان با راه حل رفع شود.

مجاری فساد بسته شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: به طور یقین در دولت سیزدهم هم برخی از افرادی بر روی کار می آیند مصون نیستند و ممکن است تحت تأثیر حب و بغض های قومی، طایفه ای و مسائل مالی و غیر مالی قرار بگیرند بر همین اساس بایستی این مجاری را ببندیم، مبارزه با فساد و مفسد خوب است ولی باید مجاری فسادی که به انتخابات آسیب می‌زند ببندیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات