۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۸۶۱۳۴

برگزاری مراسم روز گرامیداشت «محاصره نظامی کشمیر»‌

برگزاری مراسم روز گرامیداشت «محاصره نظامی کشمیر»‌
سفیر پاکستان در تهران خواستار شد حل مساله کشمیر از طریق دیپلماتیک و منشور شورای امنیت سازمان ملل شد۔

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سفارت پاکستان در تهران رویدادی را به مناسبت لغو ماده 35-الف و 370 مورخ 5 اوت 2019 برگزار کرد که بنابر این ماده، راه برای تغییر جمعیت آماری جامو و کشمیر اشغالی و غیرقانونی هند هموار شد.

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران در این مراسم اظهار داشت که رهبری ایران توجه بسیاری به مبارزات کشمیر داشته اند و ایشان بارها از جامعه جهانی خواستند تا سکوت خود را در مورد نقض حقوق در جامو و کشمیر بشکند.

سفیر پاکستان از رهبری ایران در حمایت از مسلمانان کشمیری و همچنین از رسانه ها و خبرگزاری های ایران در طرح جنبش کشمیر و برجسته سازی نقض گسترده حقوق بشر در کشمیر تحت اشغال هند تشکر و قدردانی کرد.

رحیم حیات قریشی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: جامعه جهانی با انتخاب مجدد پاکستان به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از تلاش های این کشور به عنوان پرچمدار حقوق بشر قدردانی کرده است.

وی بار دیگر تاکید کرد که پاکستان از رهبران جهان، جامعه بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و همه سازمان های حقوق بشری می خواهد تا هند را ملزم به توقف بی رحمانه زور علیه مردم کشمیر نماید و این مسئله را به صورت دیپلماتیک و تحت منشور شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل کند./۹۸۸/

ارسال نظرات