۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۸۶۴۶۶
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

عاشورا مرکز ثقل تولید قدرت و اقتدار در جامعه اسلامی است

عاشورا مرکز ثقل تولید قدرت و اقتدار در جامعه اسلامی است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام جعفری قیام تاریخی عاشورا را مهم‌ترین مرکز ثقل تولید قدرت و اقتدار در جامعه اسلامی توصیف و دشمن‌ستیزی را مهم‌ترین عبرت عاشورای حسینی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در سال 1400 که با محوریت مدیریت منابع آب استان برگزار شد، بر اهتمام ویژه نسبت به موضوعات این بخش تأکید کرد.

وی با تسلیت پیشاپیش ایام محرم‌الحرام، قیام تاریخی عاشورا را مهم‌ترین مرکز ثقل تولید قدرت و اقتدار در جامعه اسلامی توصیف و دشمن‌ستیزی و مبارزه با ظلم را ازجمله درس‌ها و عبرت‌های عاشورای حسینی عنوان کرد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه اجرای طرح نماد در استان را موفقیت‌آمیز دانست و از آن به‌عنوان یکی از طرح‌های راهبردی تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی نام برد.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: آموزش‌وپرورش در این حوزه پیشرو است که با حفظ کرامت و در نظر گرفتن عزت دانش آموزان اقدامات متعدد بازدارنده‌ای را به انجام رسانده و تداوم این روند کماکان در دستور کار قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اهمیت بالای اجرای این طرح از مسؤولین ذی‌ربط و متولیان امور خواست که اقدامات خود را منطبق با اهداف پیش‌بینی‌شده و در چارچوب ضوابط و بر اساس معیارهای کاملاً کارشناسی به انجام برسانند تا خدای‌ناکرده دانش آموزان به جای درمان و رفع مشکلاتشان، دچار عواقب سوء ناشی از مدیریت‌های ناصواب نگردند.

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه از معضل بزرگ آب در کشور و استان به‌عنوان یک ابر چالش یاد کرد و با بیان اینکه کشور و استان از دیرباز با مشکلات و تبعات سوء ناشی از محدودیت‌های منابع آبی مواجه است، به موضوع ضرورت مدیریت منابع آب پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در این حوزه به نظر می‌رسد با اعمال مدیریت هدفمند و بر اساس رویکرد و نگاه دوراندیشانه می‌توان از وقوع یک بحران فراگیر جلوگیری کرد و از این مجال که حسب مورد تهدیدی بالقوه یا بالفعل به شمار می‌رود به‌عنوان فرصتی برای رشد و شکوفایی اقتصادی بهره برد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی استفاده از تمامی فرصت‌ها و به‌کارگیری توانمندی‌ها و قابلیت‌ها و امکانات و ظرفیت‌های موجود را در کنار حسن تدبیر و مدیریت شایسته را از مهم‌ترین سازوکارهای مؤثر در رفع مشکلات یادشده برشمرد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات