۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۸۶۸۱۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عنوان کرد؛

اخلاص؛ عامل پیشرفت و توسعه جامعه

اخلاص؛ عامل پیشرفت و توسعه جامعه
تهران ـ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اخلاص عامل پیشرفت و توسعه جامعه است، گفت: اگر انسان ها مستقل نباشند جلوی شکوفایی، پیشرفت خودشان را خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در شب سوم محرم در هیأت میثاق الشهدا که در دانشگاه امام علی(ع) برگزار شد، به تبیین شاخص های معیارهای استقلال شخصیت پرداخت و گفت: خوب بودن بدون استقلال، ارزشی ندارد، اما مستقل بودن و خوب نبودن هم مطلوب نیست.

وی به انتقاد نظام آموزش و پرورش به دلیل عدم تعلیم استقلال پرداخت و افزود: آموزش و پرورش ما کمتر به تعلیم مبانی اسلامی پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اینکه زندگی بدون اخلاص و استقلال، مقدور نیست، افزود: اخلاص مفهوم عینی برای موفقیت انسان در زندگی و جامعه، عامل پیشرفت و توسعه جامعه و سلامت روحی و روانی بشر است.

وی با بیان اینکه اخلاص، امری حیاتی برای زندگی بشر است، گفت: در روایات مستقل بودن، مهم تر از خوب بودن است، از این رو باید مؤمنان برای مستقل بودن و هم و روی خوب بودن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خدا مستقل است و جانشین خدا هم باید مستقل باشد، بیان کرد: مخفی بودن و دور بودن پاداش و مجازات در کار کردن برای خدا دلیلی است که خداوند می خواهد انسان ها را مستقل به بار بیاورد.

مدیر مدرسه دارالحکمه اظهار کرد: اگر انسان ها مستقل نباشند، جلوی شکوفایی، پیشرفت و تعالی خودشان را گرفته اند و همچنین برده طاغوت خواهند شد، زیرا طغیان گران و طاغوت های جهان قصد دارند بشریت را برده خود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا سبب شد که هیأت ها و عزداری های ما به بیرون از تکایا و مساجد انتقال یابد و تمام مناطق شهر از مراسم سوگواری بهره مند شود.

مدیر مدرسه دارالحکه ابراز کرد: افراد متدین، مسجدی هیأتی و نیکوکار که مستقل نباشد و کاری به مسائل سیاسی و رخدادهای جهان بی تفاوت هستند، به نفع صهیونیست‌ها کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ما باید خوب بودن را در کنار استقلال تمرین کنیم، افزود: کسی که مستقل باشد ولی نیکوکار و خوب نباشد، تلاش خواهد کرد که دیگران را به بردگی خود درآورد و طغیان گر خواهد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: در این زمان صهیونیسیم با از بین بردن استقلال بشریت قصد دارد جوامع دنیا را برده بی مزد خود کند.

ارسال نظرات