۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۷۶۲۲
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

۱۷ هزار زن جانباز، آزاده و شهید داریم

۱۷ هزار زن جانباز، آزاده و شهید داریم
اوحدی از افتتاح اولین آسایشگاه زنان جانباز قطع نخاعی در کشور خبر داد و گفت: در این آسایشگاه توانستیم برای ۲۳ زن جانباز قطع نخاعی، ۱۰ تخت فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا؛ سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگویی اظهار کرد: امروز، همزمان با ایام محرم و گرامیداشت روز پزشک، مراسم افتتاحیه اولین آسایشگاه جانبازان نخاعی بانوان را در کشور برای اولین بار شاهد بودیم. به همه خانواده‌های شهدای سلامت، شهدایی که در مقابله با ویروس کرونا از دست دادیم و رفتگانی که به خاطر درگیری با ویروس کرونا در بین ما نیستند، تسلیت می‌گویم.

وی افزود: ایده راه اندازی این آسایشگاه را دکتر چنگایی، به عنوان تنها جانباز قطع نخاع گردن کشور ارائه داد. زندگی این افراد شرایط ویژه و پیچیده‌ای دارد. ما ۲۳ جانباز قطع نخاع خانم در سراسر کشور داریم. این افراد یا برای درمانشان به تهران می‌آمدند و یا به پرستارانی نیاز داشتند که ۲۴ ساعته در خدمتشان باشند. گاهی این پرستاران به دلیل خستگی یا هر علتی لازم بود به مرخصی بروند؛ آن موقع دغدغه این جانبازان این بود که بدون پرستارشان چه کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: با مشورت دکتر چنگایی این جرقه در ذهن ما ایجاد شد و من از خود بانوان قطع نخاع کشور خواهش کردم مسئولیت طراحی و راه اندازی را به عهده بگیرند. شاید در عرض کمتر از ۲ ماه، این مجموعه طراحی و بازسازی شد و امروز که اینجا هستیم، ۱۰ تخت برای ۲۳ جانباز فراهم شده است. اگر این جانبازان از شهرستان برای کار درمان بیایند و یا نیاز داشته باشند مدتی در جایی استراحت بکنند یا مسائل درمانی شان را پیگیری کنند، این مجموعه خانه شان است.

سعید اوحدی عنوان کرد: در جلسه‌ای که با پزشکان در بیمارستان خاتم الانبیاء داشتیم، آن‌ها اعلام کردند که اصلا نیازی نیست جانبازان قطع نخاع خانم به این بیمارستان‌ها مراجعه کنند. قرار شد در قالب برنامه ای، پزشکان به همین محل مراجعه کنند. اینجا اتاق‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، یک اتاق ویژه برای درمان این افراد در نظر گرفته ایم.

وی در ادامه گفت: این شروع کار بوده است. امیدواریم برای توسعه کار بتوانیم ۱۰ تخت دیگر را نیز هر چه سریع‌تر اضافه کنیم تا ظرفیت این آسایشگاه به ۲۰ تخت برسد و زمینه‌ای شود برای آرامش فکری و روحی غیور زنان کشورمان که جانبازان قطع نخاعی هستند.

معاون رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: خدمت مردم ایران می‌گویم، ما سال گذشته یک همایش ملی را برای نخستین بار برگزار کردیم. همایش "لشکر فرشتگان تاریخ ساز" که مقام معظم رهبری پیام بسیار زیبایی دادند که در همان همایش نیز قرائت شد. با تاکید می‌گویم در کشورمان ۱۷ هزار زن غیور و مقاوم جانباز، شهید و آزاده داریم و این افتخار بزرگی است.

ارسال نظرات