۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۸۸۶۹۴
معاون آموزش حوزه در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

جزییات چگونگی برگزاری دروس حوزه های علمیه سراسر کشور

جزییات چگونگی برگزاری دروس حوزه های علمیه سراسر کشور
معاون آموزش حوزه های علمیه با تشریح جزییات چگونگی برگزاری دروس طلاب و روحانیون اعلام کرد در حال حاضر دروس در قم به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: به علت رحلت آیت الله حکیم مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه که قرار بود شنبه برگزار شود به روز سه شنبه منتقل شده است، اما دروس از یکشنبه دایر هستند.

وی تأکید کرد: دروس حوزه در قم به صورت مجازی برگزار می شود اما در شهرستان هایی که شرایط کرونایی کمی عادی تر شده با هماهنگی ستاد استانی کرونا همراه با رعایت ها به صورت حضوری برقرار خواهند بود.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: سامانه نجاح قابلیت برگزاری کلاس ها را به طور مجازی فراهم کرده و هم به صورت آفلاین و آنلاین در دسترس خواهد بود؛ سعی کردیم اشکالاتی که سال پیش، پیش روی سامانه قرار گرفته بود برطرف شود از همین رو سامانه ارتقا داده شده است و در برگزاری آفلاین کلاس ها هیچ مشکلی نیست.

وی در پاسخ به اینکه «آیا درگاهی برای دریافت شکایات لحظه ای طلاب از سامانه و دروس آنلاین در نظر گرفته شده است؟» گفت: مهندسانی در دارالشفا حضور دارند که طریقه استفاده از سیستم را به کسانی که یاد ندارند با سیستم کار کنند، آموزش می دهند؛ چون بیشتر استفاده سیستم آفلاین بوده مشکلی پیش نمی آید و با توجه به حجم دروس در کشور امکان برگزاری همه آن ها به صورت آنلاین نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد عنوان کرد: سامانه تقریر هم برقرار است و طلاب هم از آن استقبال خوبی کرده اند، چرا که در سال گذشته همراه با مشکلات سیستم  هزاران تقریر ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که می خواهند خارج از سامانه نجاح دروس خود را آنلاین و آفلاین برگزار کنند، مانعی وجود ندارد، اما اساتید لازم است دروس خود را در سامانه بارگزاری کنند؛ ذخیره صوت دروس در سامانه نجاح گنجینه ای از دروس حوزوی را ماندگار می کند؛ درخواست برگزاری کلاس آنلاین کم بوده و اکثریت از برگزاری آفلاین استقبال می کنند.

ارسال نظرات