۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۹۱۴۵۲

تحصن همبستگی فلسطینیان با اسرای در بند رژیم صهیونیستی

تحصن همبستگی فلسطینیان با اسرای در بند رژیم صهیونیستی
شماری از مردم فلسطین در کرانه باختری در همبستگی با اسرایی که در اعتراض به وضعیت بد، ضرب و شتم و شکنجه در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در این تحصن که در میدان ابن رشد در مرکز شهر الخلیل برگزار شد، معترضان از نهادهای حقوق بشری بین المللی خواستند برای نجات جان اسرای اعتصاب کننده اقدام کنند.

تحصن کنندگان تأکید کردند که اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت اداری اسرای فلسطینی به مثابه اعدام آن ها است.

رژیم صهیونیستی در چارچوب قانون بازداشت اداری می‌توانند فلسطینی‌ها را بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، حتی بدون طرح اتهام مشخصی، برای مدت نامحدودی زندانی کنند.

امجد النجار سخنگوی باشگاه اسیران فلسطینی در این تحصن گفت: کاید الفسفوس اسیر زندانی در زندان الرملی ۸۲ روز، مقداد القواسمی ۷۵ روز و هشام ابو هواش ۴۵ روز است که دست به اعتصاب غذا زدند و وضعیت آن ها وخیم گزارش شده است.

همچنین خانواده اسرای فلسطینی که در این تحصن حضور داشتند با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت فرزندان خود در زندان های رژیم صهیونیستی، از نهادهای حقوق بشری بین المللی خواستند تا برای نجات جان و آزادی آن ها اقدام کنند.

نظامیان صهیونیست همه روزه به بهانه‌های مختلف به خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری یورش برده و آنان را بازداشت می‌کنند.

به گزارش منابع رسمی فلسطین، اکنون چهار هزار و ۶۵۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند که ۱۸۰ نفر از آنان کودک هستند./۹۸۸/

منبع:پایگاه خبری معا فلسطین

ارسال نظرات