۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۳۴۴
اندیشمندان پاکستان در کنفرانس روز حسین(ع):

امام حسین اساس و محور اتحاد اسلامی و انسانی هستند + تصویر

امام حسین اساس و محور اتحاد اسلامی و انسانی هستند + تصویر
اندیشمندان پاکستان در کنفرانس روز حسین(ع) که در دانشگاه فنی مهندسی شهر کراچی پاکستان برگزار شد، ابراز داشتند: امام حسین(ع) اساس و محور اتحاد اسلامی و انسانی اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس روز حسین(ع) از سوی دانشگاه فنی مهندسی کراچی (University of Engineering and Technology) و با حضور علما، شخصیت ها، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، امروز در تالار دانشگاه فنی مهندسی کراچی پاکستان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند توسط قاری محترم آغاز سپس مداحان، مرثیه خوانان و سخنران به ماهیت قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین علی افضال رضوی در سخنرانی خود با بیان این که شخصیت امام حسین علیه السلام پایگاه عظیمی است که همه اهل حقیقت می توانند در آن جمع شوند، ابراز داشت: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اساس و محور اتحاد اسلامی و انسانی در جهان اند.

وی افزود: ریشه کنی ایدئولوژی یزید و یزیدیان و اتحاد علیه ظالمان و ستمگران "حسین گرایی" است.

مفتی فیصل عزیزی از اندیشمندان اهل سنت پاکستان با اشاره به این که قرن ها از حادثه کربلا می گذرد اما امام حسین علیه السلام هنوز هم در دل ملت ها زنده و جاوید اند، اظهار داشت: هر سال یاد امام حسین(ع) و برگزاری روز حسین(ع) در نقاط مختلف جهان، نشانگر علاقه ملت ها به امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان است و این که امام حسین(ع) فقط برای احیای دین محمدی(ص) قیام کرده بودند، دراین راه جان دادند و جام شهادت را نوش کردند.

پروفسور دکتر روش حشمت لودهی شیخ الجامعه کراچی پاکستان در سخنان خود شهادت امام حسین علیه السلام را پیروزی در برابر ظلم یزیدیان دانست و ابراز داشت: طبق فرمایشات قرآن کریم کسانیکه در راه خدا گام بر می دارند شهید و زنده اند و از این لحاظ امام حسین(ع) و یاران باوفایشان نیز زنده اند./988/

ارسال نظرات