۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۴۶۴۷
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق:

نتایج انتخابات پارلمانی مردود است/ اسناد تقلب را به دادگاه ارائه می‌دهیم

نتایج انتخابات پارلمانی مردود است/ اسناد تقلب را به دادگاه ارائه می‌دهیم
قیس الخزعلی نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را مردود دانست و گفت شرکت‌کنندگان در انتخابات نیز نتایج آن را قبول ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با تأکید بر این‌که نتایج انتخابات پارلمانی این کشور ازسوی این جنبش مردود است و شرکت‌کنندگان در انتخابات نیز نتایج آن را قبول ندارند، اعلام کرد: «اسناد تقلب در انتخابات را به دادگاه فدرال ارائه می‌کنیم. دلایل قطعی که در اختیار داریم را با برخی از قوا به اشتراک گذاشتیم.»

قیس الخزعلی تأکید کرد: «اعتراضات تا بازپس‌گیری حق ادامه خواهد داشت، تقلب انتخابات اخیر، معقول و قابل قبول نیست. درباره تقلب، ادله قطعی وجود دارد و اثبات آن، منوط به شمارش دستی آراء است.»

دبیرکل عصائب اهل الحق اعلام کرد: «ائتلاف الفتح به خاطر تقلب، ۴۸ کرسی را از دست داده است، اگر نتایج انتخابات تغییر نکند، ما گزینه‌های متعددی داریم. دلایل و مدارک قطعی داریم که بطلان انتخابات و دست‌بردن در انتخابات را ثابت می‌کند و آن‌ها را به دادگاه فدرال تحویل خواهیم داد.»

قیس الخزعلی با بیان این‌که «عصائب مخالف حل‌وفصل سیاسی است»، افزود: «اگر شمارش دستی فراگیر و بدون مداخله خارجی صورت گیرد، حق به صاحبانش خواهد رسید. نظرات مرجعیت را قبول می‌کنیم حتی اگر به زدن گردنمان ختم شود.»

دبیرکل عصائب اهل الحق با بیان این‌که «تمام قوای شورای هماهنگی دوره دوم الکاظمی را قبول نخواهند کرد»، افزود: «آمریکا در وضعیت عقب‌نشینی از عراق قرار دارد.»

بعد از انتخابات پارلمان عراق، نمایندگان جدید و ائتلافی که کرسی‌های بیشتری را در مجلس به دست آورده است باید از میان عرب‌های شیعه یک فرد را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کنند.

کمیسیون انتخابات عراق پیشتر اعلام کرد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در دسترس همه افراد در وبگاه خبری این کمیسیون قرار دارد. این کمیسیون میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۳ درصد اعلام کرد. همچنین بر اساس بیانیه این کمیسیون بیش از ۹/۶ میلیون نفر در انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر در عراق رای خود را به صندوق ریختند./۹۸۸/

ارسال نظرات