۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۹۵۲۹۸

تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت میان مسلمین جهان

تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت میان مسلمین جهان
رهبران پاکستان و شخصیت‌های مذاهب مختلف در کنفرانس وحدت بر اهمیت وحدت، انسجام اسلامی و مقابله با توطئه‌ها علیه تقریب‌ مذاهب تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان بامیلاد امام حسن عسکری(ع) همایش رحمه‌للعالمین باحضور رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان و میهمانان ازجمله رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آبادو شخصیت‌های مذاهب مختلف برگزار شد.

این همایش وحدت بخش به میزبانی حزب جمعیت علمای امامیه پاکستان با هدف ترویج اتحاد و وحدت بین مسلمین در پرتو سیره و تعالیم پیامبر اکرم (ص) در محل هتل اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش با اشاره به آیات شریفه "وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِینَ" و "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" با سخنرانی در خصوص‌ شان و منزلت پیامبر اکرم (ص)، به تبیین حکمت و فلسفه وجودی پیامبر اکرم (ص) و نقش دین، قرآن و رسالت پیامبر اکرم (ص) را در ترویج اتحاد مسلمانان پرداخته و بر ضرورت اتحاد بین مذاهب اسلامی تاکید کردند.

در این همایش وحدت بخش، «سید یاور عباس بخاری» وزیر بیت المال و بهبود اجتماعی در ایالت پنجاب،  «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران در پاکستان، علامه «غلام اکبر ساقی» رئیس حزب جمعیت علمای امامیه، سناتور «فرحت الله بابر» از حزب مردم، سناتور «راجا ظفرالحق» از حزب مسلم لیگ نواز، علمای ارشد از جامعه شیعیان و اهل تسنن از جمله «عبدالله گل» رئیس انجمن جوانان درباره اتحاد مذاهب اسلامی سخنرانی کردند.

احسان خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد طی سخنانی در این همایش ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسگری (ع) گفت: میلاد شریف نبی اکرم (ص)، زمینه‌ی بعثت نبوی را فراهم آورد و بعثت نبوی بزرگ‌ترین رویداد تاریخی برای بشر از ابتدا تا انتها است؛ چون بعد از بعثت پیامبر اکرم (ص)، بشریت هدایت شد و به سمت نور قرار گرفت.

وی گفت: نام نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه)، همراه است با مهر، صلح و دوستی و ولادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، یکی از زیباترین اتفاقات عالم به شمار می‌رود، چون سرآغاز یک حرکت عظیم و بزرگ برای هدایت و سعادت بشر است.

تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت میان مسلمین جهان

خزاعی با اشاره به حملات اخیر تروریستی به نمازهای جمعه و مساجد افغانستان گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) رحمت للعالمین هستند و درس احترام به مذاهب دیگر را دادند، اما عده‌ای از جاهلان در تلاش هستند که چهره اسلام را خراب کنند که از نظر امت اسلام این امر محکوم است.

وی در ادامه افزود: سلام و درود می‌فرستیم به روح پاک رهبران ایران و پاکستان از امام خمینی (ره) و قائد اعظم تا رهبران امروز که بخاطر عزت مسلمین، بر روی وحدت مسلمانان تاکید کرده و امت اسلامی را به اتحاد دعوت و آگاه نموده‌اند.

یاور حسین بخاری وزیر بیت المال دولت ایالت پنجاب در این همایش گفت: اتحاد مذاهب اسلامی در بین مومنین باید رواج پیدا کند زیرا ما هر چه داریم از رسول اکرم (ص) است و بخاطر ایشان است که مسائل دیگر را قبول داریم.

وی با بیان این که پذیرش دین اجباری نیست، گفت: فرامین پیامبر اکرم (ص) برای ما اسوه حسنه است. خداوند اهل بیت پیامبر را از هر گونه ناپاکی دور ساخته است.

سناتور راجا ظفرالحق نماینده مجلس سنای پاکستان نیز گفت: علیرغم این که اسلام در سطح جهان در حال رشد و توسعه است لذا لازم است مسلمانان از تفرقه دوری کنند و اتحاد را سرلوحه همه امور قرار دهند. وی در خصوص نظرات اقبال لاهوری در مورد اتحاد مسلمین گفت: اقبال همیشه به اتحاد مسلمانان تاکید داشت. به عقیده اقبال؛ مسلمانان می‌بایست به تعلیمات قرآن کریم عمل کنند و به نقل از نظرات اقبال گفت؛ اقبال می‌گوید اگر من درس قانون نخوانده بودم، کتاب خدا بعنوان قانون برای من کافی بود. اقبال همواره تاکید می‌کند که مسلمانان از اختلاف فرقه‌ای و تفرقه بپرهیزند.

سناتور فرحت الله بابر گفت: سیره پیامبر اکرم (ص) برای همه ما الگو است و این وظیفه همه ما است که به آن عمل کنیم زیرا خیر دنیا و آخرت ما در این است.

وی با بیان این که پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بشر آمدند، بر ضرورت اتحاد بین مسلمین تاکید کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات