۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۴۲۵

به توانمندسازی اقتصادی دهک‌های پایین ‌توجه ویژه‌ می‌شود

به توانمندسازی اقتصادی دهک‌های پایین ‌توجه ویژه‌ می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در تنظیم ‌بودجه ۱۴۰۱ "‌شرایط اقتصادی جامعه و اقشار محروم" مدنظر خواهد بود، گفت: به توانمندسازی اقتصادی دهک‌های پایین ‌توجه ویژه‌ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب رحمانی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه نباید رویکرد عدالت اجتماعی و اقتصادی را در انقلاب اسلامی فراموش کنیم، اظهار داشت: واقعیت این است که بیکاری و کمبود درآمد در میان اقشار ضعیف قدرت مقابله آنها با مشکلات را کاهش داده و در این شرایط نباید یک موج گرانی و تورم جدید برای مردم ایجاد کنیم.

رحمانی افزود: متأسفانه در دولت‌های گذشته با نوعی نگاه کارشناسی بی‌رحمانه با مردم در توزیع بودجه و یارانه‌ها برخورد شد و مردم توقع دارند در دولت انقلابی سیزدهم این رویکرد به یک رویکرد همدلی در کنار کار کارشناسی تبدیل شود. البته دولت سیزدهم نگاه خوبی به قشر ضعیف و محروم دارد و ما هم در مجلس از این نگاه پشتیبانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ضمن باید در تدوین طرح‌ها و لوایحی که با حوزه معیشت مردم سروکار دارد، با فعالان اقتصادی که در تورم و گرانی ذینفع نیستند، مشورت کرد و به همین خاطر دولت باید در این حوزه از ظرفیت دانشگاه‌ها و اقتصاددان‌های مستقل استفاده کند؛ چرا که در حوزه معیشت مردم گرفتن مشاور از افراد سیاسی منطقی نیست.

رحمانی یادآور شد: به هر حال کمیسیون برنامه و بودجه شرایط اقتصادی جامعه و اقشار محروم را در تنظیم قانون بودجه سال آینده مدنظر قرار خواهد داد و تلاش می‌کنیم در جهت انجام رسالت نمایندگی خود بودجه‌ای را تصویب کنیم که در آن به توانمندسازی اقتصادی دهک‌های پایین و خانواده‌های زیر خط فقر توجه ویژه‌ای شده باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات