۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۹۵۴۳۵
عضو ائتلاف فتح عراق:

شورای امنیت سازمان ملل تحت سلطه آمریکا و اسرائیل است

شورای امنیت سازمان ملل تحت سلطه آمریکا و اسرائیل است
ائتلاف فتح عراق به موضع گیری اخیر شورای امنیت سازمان ملل نسبت به انتخابات واکنش نشان داده و آن را مبالغه آمیز توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ائتلاف فتح عراق به موضع گیری اخیر شورای امنیت سازمان ملل نسبت به انتخابات واکنش نشان داد و آن را مبالغه آمیز توصیف کرد.

مختار الموسوی عضو ائتلاف فتح عراق در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: رویکرد شورای امنیت نسبت به انتخابات عراق برای ما تعجب برانگیز است. این شورا بیش از انتخابات هر کشور دیگری به انتخابات عراق توجه نشان می دهد. شورای امنیت حتی از انتخابات آمریکا هم بیشتر به انتخابات عراق می پردازد.

وی تاکید کرد: توطئه ای تحت رهبری آمریکا و اسرائیل در جریان است و این حجم از توجه و اهتمام به انتخابات عراق، درواقع تلاشی است تا این توطئه با شکست مواجه نشود. شورای امنیت اهتمامی به انتخابات سال ۲۰۱۸ عراق و قبل از آن نداشته است و علت این اهتمام شدید و مبالغه آمیز به این انتخابات چیست؟

الموسوی گفت: شورای امنیت سازمان ملل تحت سلطه آمریکا و اسرائیل است و تلاش می کند تا با این گونه تایید انتخابات عراق، به آن مشروعیت داده و بر تخلفات و تقلب صورت گرفته در این انتخابات سرپوش بگذارد.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل مجدداً انتخابات پارلمانی عراق را ستود و آن را شفاف و آزاد خواند.

شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای این شورا از گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره روند انتخابات در عراق و کمک هیئت این سازمان به این روند استقبال کردند و از ارزیابی مثبت ناظران بین المللی انتخابات در هیئت سازمان ملل در عراق استقبال کردند و به دولت و کمیسیون انتخابات به دلیل برگزاری انتخاباتی که از نظر فنی بسیار خوب و به صورت مسالمت آمیز اداره شد، تبریک گفتند.

اعضای شورای امنیت همچنین از نتایج انتخابات و تطابق عملیات شمارش دستی آرا با شمارش اینترنتی استقبال و از مردم عراق به خاطر پایبندی به روند انتخابات در مقابله با چالش‌های امنیتی تقدیر کردند. آن‌ها بر نقش هیئت سازمان ملل در عراق در حمایت از تلاش‌های دولت این کشور و کمیسیون انتخابات برای برنامه ریزی و اجرای انتخاباتی آزاد و شفاف تأکید کردند.

اعضای شورای امنیت مجدداً تلاش ناکام برای ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و تهدیدات مستمر به خشونت علیه هیئت سازمان ملل و کمیسیون انتخابات و دیگر شخصیت‌ها را محکوم کردند.

این اعضا از تمام احزاب سیاسی خواستند از ابزارهای قانونی و مسالمت آمیز برای شکایت‌هایشان درباره انتخابات استفاده کنند و وجهه انتخابات را خراب نکنند.

اعضای شورای امنیت بر لزوم تشکیل مسالمت آمیز دولتی فراگیر تأکید کردند که بتواند اصلاحات مفیدی را انجام دهد که نیازهای تمام عراقی‌ها را برآورده کند. آن‌ها بر حمایتشان از استقلال، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی عراق تأکید کردند./۹۸۸/

منبع: بغداد الیوم

ارسال نظرات