۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۹۵۵۱۰

نویسنده انگلیسی زبان از بانوی کرامت نوشت

نویسنده انگلیسی زبان از بانوی کرامت نوشت
معصومه جعفر، از نویسندگان انگلیسی زبان اقدام به نگارش کتابی در خصوص زندگی‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) کرد. این کتاب در جدیدترین شماره ماهنامه «نشر بنگال» معرفی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در بیست‌وپنجمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال» رایزنی فرهنگی کشورمان در داکا که با هدف رصد و پایش جامعه و فرهنگ بنگلادش در حوزه نشر کتاب طراحی شده است؛ کتاب‌های جدیدی که در بنگلادش و به زبان‌های بنگالی و یا انگلیسی به چاپ رسیده‌اند، معرفی می‌شوند.

کتاب «بانوی باشکوه حضرت فاطمه معصومه(س)» تألیف معصومه جعفر توسط تراب رسول از زبان انگلیسی به زبان بنگالی ترجمه و از سوی انتشارات آل رسول داکا در 90 صفحه با تیراژ 2000 نسخه منتشر شده که در بیست‌وپنجمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال» شرح داده شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: نویسنده و مترجم کتاب پس از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم تلاش می‌کنند کتاب زندگی‌نامه ایشان را پیدا کنند تا با ایشان بیشتر آشنا شوند. نویسنده کتاب چون انگلیسی زبان بوده و در زبان انگلیسی کتابی در مورد زندگی آن حضرت پیدا نکرده بوده، لذا این کتاب را تألیف می‌کند. همچنین، مترجم چون به زبان فارسی آشنایی نداشته لذا این کتاب را از فضای مجازی دانلود کرده و به زبان بنگالی ترجمه کرده است.

موضوعات کتاب

مقدمات؛ شامل فهرست مطالب، پیام مترجم و نویسنده و آشنایی مختصر با زندگی شکوه‌مند حضرت فاطمه معصومه(س) است که در قسمت پایانی به معرفی پدر حضرت معصومه(س) و برادر ایشان می‌پردازد.

زندگانی مختصر آن حضرت؛ این بخش شامل قول امام معصوم(ع) در مورد شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س)، تاریخ تولد و رحلت، شخصیت بزرگ پدر آن حضرت، مادر ایشان، لقب‌های آن حضرت، مقام ایشان، علّت ازدواج نکردن ایشان، شخصیت روایی آن حضرت و احساسات امام کاظم و امام رضا علیهما السلام در مورد فاطمه معصومه(س) می‌شود.

سفر ایشان به طرف قم؛ این بخش از قبیل مباحث فراغت ایشان از برادر امام رضا(ع)، شروع سفر از شهر مدینه، محلّ حمله دشمنان اهل بیت(ع) در نزدیکی شهر قم، حرکت آن حضرت به طرف قم، دفن آن حضرت در شهر قم و مزار بزرگان دیگر در جوار آن حضرت است.

حرم فاطمه معصومه(س)؛ در این بخش تاریخچه حرم ایشان، وضعیت حرم آن حضرت در دوران صفویان، در دوران قاجار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وضعیت فعلی حرم ایشان و کرامات این بانوی بزرگ با نقل چند قضیه از شخصیت‌های کرامت دیده از حرم ایشان آمده است.

شهر مقدس قم؛ این بخش به مطالبی پیرامون تاریخ شهر قم، حوزه علمیه قم، علل شهرت شهر قم و نقل روایات در مورد شهر مقدس قم پرداخته شده است.

زیارت آن حضرت؛ این بخش شامل دو بحث است، یکی در مورد فضیلت زیارت از روایات امامان علیهم السلام و دیگری متن عربی زیارت ایشان همراه با ترجمه بنگالی.

تتمه کتاب؛ این بخش از کتاب دو قسمت دارد؛ در قسمت اول تقریباً 8 صفحه را مترجم برای تکمیل بحث کتاب اضافه کرده است که در آن مباحثی همچون تاریخ و مکان شهادت آن حضرت، تحصیل علم ایشان و شعرهای بنگالی در مورد فاطمه معصومه(س) و در قسمت دیگر، انتشارات آل رسول کتاب‌های دیگری که چاپ کرده را معرفی کرده است./۹۸۸/

نویسنده انگلیسی زبان از بانوی کرامت نوشت

منبع:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات