۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۹۶۲۲۰

فرصت برای دریافت همگانی واکسن ایرانی کم بود

فرصت برای دریافت همگانی واکسن ایرانی کم بود
وزیر بهداشت در مراسم تحویل ۵ میلیون دز واکسن رازی کووپارس گفت: وقت و فرصت برای دسترسی همه مردم به واکسن داخلی کم بود.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، صبح امروز بهرام عین‌اللهی از موسسه رازی بازدید کرد و قرار است در پایان این بازدید پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس را برای ارجاع به وزارتخانه دریافت کند.
عین اللهی در این بازدید گفت: ما خیلی تلاش کردیم که همه مردم واکسن داخلی را دریافت کنند اما وقت و فرصت برای این کار کم‌بود.

او افزود: از دانشمندان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کمال تشکر را داریم زیرا تمامی پژوهش ها و‌تحقیقات شان به ثمر رسید.

وزیر بهداشت گفت: اعتقاد وزارت بهداشت به واکسن داخلی بسیار بالا است چون در تمامی مراحل نظارت ها از طرف وزارت خانه و محققان داخلی انجام می شود.

عین اللهی گفت: تولید انواع واکسن علیه کوبید ۱۹ نشان داد که ایران در این حوزه از بهترین و برترین کشورهای دنیاست.

او افزود: به دلیل موج های مختلف کرونا در ایران مجبور شدیم که از واکسن های خارجی برای کنترل شیوع کرونا استفاده کنیم اما حالا اولویت با واکسن های داخلی است.

وزیر بهداشت ادامه داد: هیچ گونه مرزی بین وزارت خانه ها در دولت سیزدهم وجود ندارد و ما خوشحالیم که وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقاتی و پژوهشی دارد که از ظرفیت دانشمندان آن می توانیم استفاده کنیم.

موسسه رازی مجاز به صادرات واکسن کووپارس
 
وزیر جهاد کشاورزی نیز پس از تحویل رسمی 5 میلیون دز واکسن رازی کوو پارس به وزارت بهداشت گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آماده است تا پایان امسال چهل میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت دهد و تا پایان شهریور آینده این رقم به نود میلیون خواهد رسید.

سادات نژاد افزود: به موسسه رازی اجازه داده شده تا بیست درصد از واکسن تولیدی را صادر کند. به گفته وی چندین کشور آمادگی خود را برای خرید واکسن رازی کوو پارس اعلام کرده اند.

بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی، واکسیناسیون و دیدار با خانواده شهیده کبری باقری در کرج وزیر بهداشت پس از تحویل پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس از مراکز واکسیناسیون و بیمارستان شهید رجایی کرج بازدید کرد.

وی در ادامه با خانواده شهیده مدافع سلامت کبری باقری از کادر درمان بیمارستان مدنی کرج نیز دیدار کرد.
شهیده کبری باقری از کادر درمان بیمارستان شهید مدنی سال گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
ارسال نظرات