۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۹۷۵۳۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

انتظار مردم از دولت سیزدهم اصلاح سیستم بانکی و اداری کشور است

انتظار مردم از دولت سیزدهم اصلاح سیستم بانکی و اداری کشور است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: انتظار مردم از دولت سیزدهم اصلاح سیستم بانکی و اداری کشور و دوری از بروکراسی اداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با تبریگ ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: حضرت زینب(س) از مادری همچون فاطمه زهرا(س) درس در حیا و عفت آموخت.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) دارای دو سرمایه وراثت و تربیت بود گفت: حضرت در سرمایه وارثت از مادری همچون فاطمه زهرا(س) است که دارای مقام عصمت است.

آیت الله سلیمانی درادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به جوانگرایی در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: رهبر معظم انقلاب به لزوم استفاده صحیح از اندیشه جوانان دانا و کارآزموده و به دور وابستگی جریان‌های سیاسی سهم خواه در بیانیه گام دوم اشاره کرده است.

وی به لزوم دو تغییر اساسی و بنیادی در ساختار و کارگزار از سوی دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: دولت هم باید در گزینش کارگزار و تغییر ساختار اهتمام داشته باشد و ساختار بانکی کشور به جای فربهی خود در مسیر گره گشایی مردم باشد.

وام‌های بانکی در راستای وامدار کردن نباشد

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ساختار بانکی در اعطای تسهیلات و وام‌های بانکی نباید در راستای وامدار کردن سرمایه گذار باشد، بلکه باید در راستای کمک به تولید و اشتغال و رونق اقتصادی کشور باشد.

به گفته وی اگر سیستم اداری کشور متحول نشود و ساختار تغییر نکند و تنها کارگزاران تغییر کنند نمی‌توان انتظار تحول داشت حتی اگر ساختار تغییر داده شود، اما کارگزار تعییر نکند هیچ تغییر حاصل نخواهد شد.

آیت الله سلیمانی همچنین به راهکار‌های مکانیزم شکوفایی فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه انقلاب اعتقادی و اخلاقی و  سیاسی و اجتماعی است که در رأس آن فقیه جامع الاشرایط است.

مردم درانقلاب اسلامی کلیدی‌ترین نقش را دارند

وی با بیان اینکه نماد سیاسی بودن انقلاب اسلامی استقلال و عدم وابستگی به ابرقدرت‌های زوگو است، افزود: مردم درانقلاب اسلامی کلیدی‌ترین نقش را دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: شکوفایی فرهنگی و سازندگی انقلابی درعرصه فرهنگی زمانی محقق خواهد شد که مردم نقش اصلی را در فرهنگ و شکوفایی فرهنگی داشته باشند.

وی از عامیلت اجتماعی به عنوان یکی از وظایف دولت اعلام کرد و ابراز داشت: شرکت دادن مردم در امور کشور و محوریت مردم در امور کشور یکی از وظایف دولت است و تا زمانی که اعتماد عمومی و خودآگاهی و مشارکت عمومی برجامعه حاکم نشود هیچ پشتوانه‌ای برای اداره کشور وجود نخواهد داشت.

آیت الله سلیمانی بر نقش مهم مردم در اداره کشور تأکید کرد و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب برای برای رفع تگنا‌ها پیشنهاد تسهیلات ازصندوق ارزی ذخیره برای صاحبان صنعت داد، اما برخی از صندوق ارزی برای خرید ویلا در دبی و ترکیه و خرید و فروش خانه و خودرو استفاده کردند، اما برخی برای تولید واشتغال و رونق اقتصادی استفاده کردند.

انتظار مردم از دولت سیزدهم اصلاح سیستم بانکی کشور است

وی بر حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع تأکید کرد و افزود: عدم نظارت برخی مسؤولان در اعطای تسهیلات از صندوق ذخیره ارزی زمینه انحراف ازهزینه را فراهم کرد.

آیت الله سلیمانی گفت: انتظار مردم از دولت انقلابی و دینی و ارزشی سیزدهم اصلاح سیستم بانکی و اداری کشور و دوری از بروکراسی اداری و پیچ و خم‌های اداری و روان سازی و تسهیل امور اداری است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه کار‌های برزمین مانده زیادی پیش روی دولت سیزدهم است، افزود: دولت سیزدهم باید با کمک مردم برای تغییر ساختار و تغییر کارگزار اهتمام ویژه داشته باشد./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات