۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۷۵۸۸

تا پایان سال ١۴٠١ بالغ بر ۴٠ هزار شغل در لرستان ایجاد می‌شود

تا پایان سال ١۴٠١ بالغ بر ۴٠ هزار شغل در لرستان ایجاد می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره برنامه احیا 400 واحد سنگی معدنی تعطیل در استان لرستان، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ١۴٠١ بالغ بر ۴٠ هزار شغل در لرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حجت‌الله عبدالملکی در شورای اداری لرستان با اشاره به نرخ بیکاری در لرستان، عنوان کرد: طبق آمار نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۰، دوازده درصد است که بیشتر آن را جوانان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: البته این آمار بر اساس شاخص‌ها است و در تعریف‌های دیگری که برای شغل داریم تعداد بیکارهای لرستان بیشتر است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۱ چهل هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: افزایش این رقم بستگی به تیم مستقر در استان و مدیران محلی دارد، در این صورت افزایش فرصت شغلی تا شصت هزار نفر هم پیش می‌رود.

 وی با تاکید بر دو راهبرد اساسی اشتغال‌زایی گفت: فعال سازی واحد‌های تعطیل، نیمه تعطیل و نیمه تکمیل از برنامه‌ها و راهبردهایی است که در برنامه ما وجود دارد.

وزیر کار افزود: ۴٠٠ واحد سنگی معدنی ارزشمند در استان داریم که تعطیل هستند، احیا این واحدها جزو برنامه‌های ما است.

عبدالملکی بیان کرد: دومین راهبرد تمرکز بر صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با اشاره به چند پروژه نیمه تمام در شهرستان دورود نیز گفت: پروژه کمربندی دورود، بیمارستان نیمه کاره و سیستم تصفیه آب و فاضلاب جزو پروژه‌های نیمه تمام است که تکمیل آنها ضروری است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته دو پروژه هم مد نظر خودمان بود که مصوب شد، پروژه فاز چهارم سیمان دورود و یک واحد صنعتی که سهامدار آن خارجی است از موارد مدنظر ما است.برای احیا سیمان دورود با مدیرعامل شستا صحبت کردم و قول لازم را در این خصوص گرفتم. 

عبدالملکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت در لرستان، تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ رشد جمعیت در استان کمتر از یک درصد است، افزایش نرخ جمعیت ضروری است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات