۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۹۷۷۶۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خشم و خوشحالی انسان برای رضایت خدا باشد

خشم و خوشحالی انسان برای رضایت خدا باشد
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه همه کار‌ها حتی تعریف وتمجید انسان نیزباید برای رضایت خدا باشد، گفت: خشم وخوشحالی انسان نیزباید برای رضایت خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان گفت: مدرسه علمیه امام خمینی کاشان در بین مدارس علمیه منطقه کاشان مدرسه نمونه‌ای است که تک تک آجر‌های این مدرسه سرشار از معنویت و روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه همه کار‌ها باید برای رضایت خدا باشد و رنگ و بوی خدا در همه امورزندگی انسان دیده شود، افزود: همه کار‌ها حتی تعریف و تمجید انسان نیزباید برای رضایت خدا باشد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه هرچیزی که رنگ و بوی خدایی ندارد نباید در زندگی انسان جایگاهی داشته باشد، اظهارداشت: تمام حرکات و سکنات حتی خشم و خوشحالی انسان نیزباید برای خدا باشد.

وی با تأکید براینکه طلاب همیشه و درهرحالتی باید به یاد خدا و مشغول ذکر خدا باشند، تصریح کرد: یاد و ذکر خدا تنها به تسبیح و تعظیم خدا نیست همه وجود انسان باید سرشار از یاد و نام و ذکر خدا باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انسان مومن کسی است که قبل از اینکه به دیگران به حساب او برسند خودش به حساب خودش برسد و اعمال خدایی و غیر خدایی خود را مورد سنجش قرار دهد.

درادامه حجت الاسلام علی نظاری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان نیز گفت: حدود ۹۰ طلبه از پایه اول تا دهم در مدرسه امام خمینی(ره) کاشان تدریس می‌کنند.

وی از راه اندازی مدرسه قرآنی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان خبرداد و افزود: فعالیت مدرسه قرآنی این مدرسه از یک سال قبل درزمینه‌های حفظ و معانی و مفاهیم قرآنی آغاز شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان یادآور شد: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تولیت آیت الله حسن شریعتی نیاسری طی یک دهه گذشته علاوه تربیت طلاب دربحث توسعه و فعالیت‌های عمرانی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

لازم به ذکر است، یکی از آثار و ابنیه دارالمومنین کاشان که علاوه بر بعد تاریخی و قدمت جنبه فرهنگی و علمی نیز دارد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان است که پیش از این به دلیل ساخت آن توسط یکی از شاهان قاجار به نام مدرسه ‹‹سلطانی›› مشهور بوده است که حضور ملا احمد نراقی در بدو تأسیس این مدرسه در مقام تولیت، به این مکان تاریخی فرهنگی ارزشی مضاعف بخشید و توانست این مدرسه را به مرکزی مهم در پرورش طلاب و علمای مکتب آل الله مبدل سازد.

شایان ذکر است، وقف این مدرسه برای پرورش شاگردان مکتب امام صادق(ع) یکی از اقداماتی بود که توسط فتحعلی شاه قاجار و با نفس گرم ملااحمد نراقی صورت پذیرفت و توانست در کنار سایر مدارس و حوزه‌های علمیه منطقه کاشان، دارالمومنین را به عنوان خاستگاه پرورش عالم آل محمد معرفی کند./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات