۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۹۷۹۵۶
امام جامعه اسلامی پنزبرگ خطاب به مخالفان اسلام در آلمان:

درک و شناخت قرآن، زندگی انسان‌ها را متحول می‌کند

درک و شناخت قرآن، زندگی انسان‌ها را متحول می‌کند
ادریز خطاب به مخالفان اسلام در آلمان می‌گوید که قرآن منشا گفت‌وگوی صمیمی انسان و خداوند است و منبعی مهم برای شناخت ارزش‌های اخلاقی به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، بنیامین ادریز، امام جامعه اسلامی پنزبرگ خطاب به مخالفان اسلام در آلمان می‌گوید که قرآن منشا گفت‌وگوی صمیمی انسان و خداوند است و منبعی مهم برای شناخت ارزش‌های اخلاقی به شمار می‌رود. او که از سن یازده‌ سالگی به خواندن قرآن پرداخته، معتقد است که درک و شناخت قرآن، زندگی انسان‌ها را متحول می‌کند.

“بنیامین ادریز، امام جامعه اسلامی پنزبرگ در گفت‌وگو با شبکه رادیویی آلمان با تاکید براینکه قرآن به زبان عربی فصیح است، گفت: « تلاوت قرآن، بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان را به سوی خود جذب می‌کند، حتی اگر بسیاری از آن‌ها معانی آیات را درک نکنند.» به گفته او، درک قرآن می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی افراد را به طور کلی متحول کند.

بنیامین ادریز با اشاره به اینکه براساس باورهای اسلامی، قرآن آخرین کتاب آسمانی است، گفت: «شاید بسیاری فکر کنندکه قرآن نمی‌تواند به تمام سوالات انسان امروزی پاسخ دهد، اما مخالفان اسلام باید بدانند که این کتاب آسمانی می‌تواند الهام‌بخش زندگی همه انسان‌ها باشد. قران کریم به خوبی ارزش‌های فردی و اجتماعی را توضیح داده و همه انسان‌ها را به تأمل بیشتر فراخوانده است. برخی از آیات مربوط به رویدادهای مکه و مدینه در قرن هفتم است و برحسب شرایط آن زمان به پیامبر اسلام(ص)‌ وحی شده است. بنابراین بسیاری از آیات قرآن را باید با شناخت شرایط و دلایل وحی آن، معنا و تفسیر کرد. در واقع تفسیر قرآن، کاری تخصصی است و هرکس نمی‌تواند آن را انجام دهد.»

او با اشاره به اینکه برخی با تفاسیر غلط، سایر افراد را نسبت به قرآن بدبین می‌کنند، گفت:«همان‌طور که گفتم؛ آیات قرآن را باید در چارچوب شرایط زمان و مکان وحی آن فهمید. آیاتی هستند که براساس شرایط اجتماعی خاص نازل شده‌اند و برخی دیگر نیز برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها کاربرد دارند. بنابراین باید روی گروه دوم آیات تمرکز کرد.»

بنیامین ادریز با اشاره به پیام جهانی قرآن گفت: «متأسفانه بسیاری از غیرمسلمانان و حتی مسلمانان درک محدودی از اسلام دارند. این در حالی است که دین اسلام جهان‌شمول است و بسیاری از آیات قرآن، پیامی برای همه جهانیان دارد. آزادی، صلح، برابری، کاهش فقر و حفاظت از محیط‌زیست از موضوعات اصلی است که قرآن بدان اشاره کرده است. این در حالی است که امروزه به این موضوعات کمتر پرداخته می‌شود. درست است که حج، روزه یا نماز جز ارکان اساسی اسلام به شمار می‌روند، اما قرآن پیام الهی است که برای همه انسان‌ها کاربرد دارد و فقط متعلق به مسلمانان نیست.»/۹۸۸/

منبع: سایت شبکه رادیویی آلمان

ارسال نظرات