۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۹۷۹۸۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

دست برتر جریان انقلابی در جهاد تبیین از نظر قوت استدلال

دست برتر جریان انقلابی در جهاد تبیین از نظر قوت استدلال
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: هرچند امکانات رسانه‌ای جریان انقلابی قابل‌مقایسه با دشمن نیست؛ اما به لحاظ ظرفیت منطقی و قوت استدلال، ابتکار عمل را در دست دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع فعالان فرهنگی استان، با اشاره به رسالت فعالان فرهنگی در جهاد تبیین به تشریح ابعاد خاص و عام جهاد تبیین پرداخت و اظهار کرد: معنای خاص جهاد، تقابل و درگیری و اصطکاک و معنای عام آن سعی و تلاش شدید برای رسیدن به نهایت یک چیز است.

وی افزود: یک وجه ضرورت جهاد تبیین مربوط به مبارزه با دشمن است؛ دشمنی که استاد تحریف، قلب حقایق و عملیات روانی است و در این کار دارای سابقه‌ای چند هزارساله است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: خدای متعال در قرآن کریم به عملیات روانی یهود در چند آیه اشاره می‌کند، ازجمله در آیه ۴۶ سوره نسا که می‌فرماید: «مِنَ الَّذِینَ هَادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ؛ گروهی از یهود کلمات خدا را از جای خود تغییر دادند» و نیز در آیه ۷۵ سوره بقره که می‌فرماید: «فَرِیقٌ مِنْهُمْ یَسْمَعُونَ کَلاَمَ اللَّهِ ثُمَ یُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ» و تأکید می‌کند گروهی از آنان کلام خدا را شنیده و به‌دلخواه خود تحریف می‌کنند با آنکه در کلام خود تعقل کرده و معنی آن را دریافته‌اند.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین در معنای خاصش ناظر به تقابل عملیاتی با جریان رسانه‌ای دشمن اعم از پدافند و آفند رسانه‌ای است؛ زیرا دشمن امروز از عملیات روانی هدفی مهم‌تر و بنیادی‌تر را دنبال می‌کند و آن هم تبدیل عملیات روانی به عملیات میدانی است و تمام این سیاه نمایی‌ها، نفرت پراکنی ها، یأس آفرینی‌ها، تشویش‌ها و اعتماد زدایی هایی که صورت می‌گیرد در عین اینکه خودشان هدف هستند، وسایل و ابزاری برای تحقق یک هدف اصلی‌تر یعنی ایجاد آشوب و برهم زدن نظم اجتماع برای سلطه بر جامعه اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: اما جهاد تبیین در معنای عامش یعنی تلاش کارآزموده و پُرانگیزه برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی و آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نقاط قوت و ضعف در عرصه جهاد تبیین، اظهار کرد: هرچند به لحاظ پول و امکانات رسانه‌ای جریان انقلابی قابل‌مقایسه با جریان دشمن نیست؛ اما به لحاظ ظرفیت منطقی و قوت استدلال و حقانیت، ابتکار عمل را در دست دارد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: بُرد ادراکی در این میدان با جبهه‌ای است که اولاً واجد ظرفیت منطقی باشد و ثانیاً منابع و امکانات خود را برای رسیدن به اهدافش به‌طور دقیق و هدفمند به کار گیرد؛ ازاین‌رو جبهه انقلاب در حوزه روش‌های تبیینی نیز نیازمند تحولی جهادی و انقلابی است.

وی تصریح کرد: اگر در روش‌ها، حرکت جهادی نداشته باشیم، پیروزی بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ چراکه این، منطق تاریخ است که هر قوم و طایفه‌ای که بدون برنامه، روش و دید راهبُردی پا به میدان کارزار گذاشت، دچار رکود، عقب‌گرد، انحطاط و شکست می‌شود./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات